JB1: van sloopauto tot Ferrari - part III
23 november 2008

De vrijdag er op stond er een wedstrijd in IJmuiden op het programma tegen Smashing Velsen JB1. Na een fikse hagelbui kwamen we aan in IJmuiden. De rook uit de Corus fabriek kwam ons weer lekker tegemoet. We wisten eerst niet zo goed welk veld we moesten hebben. Maar na het goede veld gevonden te hebben begonnen we met de eerste set.

De eerste set ging best wel lekker. De aanvallen waren goed en de pases kwamen aan. We maakten de punten goed af. Er werd al snel een voorsprong genomen van 6 punten. De tegenstander was niet zo erg goed dus het was voor ons een makkelijke set en wonnen die ook met 13- 25.

De tweede set begonnen we nog beter. We kwamen door de service op een heerlijke voorsprong. Maar we werden een beetje nonchalant. Er waren wat kleine foutjes waardoor hun een paar puntjes voor hun saldo mee konden pikken. De Velsenaren lieten we niet zo ver terug komen dat ze de set konden pakken want we wonnen de set toch wel met ruime cijfers. De tweede set werd gewonnen met 15- 25.

De derde set was een beetje lollig spelen. De Velsenaren waren geknakt en schopten geen deuk meer in een pakje boter. Yorick onze aanvoerder maakte wat service fouten. Daardoor volgde de witte zakdoek vanaf de bank. Er werd voor de gein wissel geschreeuwd door onze coaches (ook zij hadden er pret in). De set werd met dollen uitgespeeld. Set 3 was dan ook een score van 12- 25.

Reactie graag naar de nieuwe site van JB1: http://www.everyoneweb.com/atalanteJB1/

Bron: Regi