Vinkeveense plassen 2

Eerste Aparts scholentoernooi een groot succes!
23 november 2008

Vinkeveen – Afgelopen woensdag organiseerde V.V. Atalante in samenwerking met Aparts Automaterialen het eerste scholenvolleybaltoernooi in een reeks van twee. Dit keer was het de beurt aan de kinderen uit groep 3, 7 en 8. Mede dankzij de hulp van vele vrijwilligers van de club was het eerste toernooi een groot succes. De Pijlstaart was de grote winnaar van het eerste toernooi met twee eerste plaatsen.

Atalante startte het scholenproject 2008 begin november door twee weken lang de gymlessen van de drie Vinkeveense basisscholen te verzorgen. Bijna 600 kinderen kregen tweemaal training van Jason Loosemore en Menno Garrett, die door de bond ingezet waren. Met hulp van subsidiegeld van de gemeente en PPG kon Atalante wederom dit project groots opzetten. Dit initiatief werd beloond, want voor de beide scholentoernooien schreven bijna 50% van alle kinderen zich in.

Afgelopen woensdag stond het eerste toernooi op de stapel. Het thema voor dit jaar was ‘Hollandsche Glorie’. In groep 3 hadden de vijf teams de namen van Nederlandse pretparken, de negen teams van groep 7 waren onderverdeeld in bekende torens en lekkernijen. Hofleverancier was groep 8 met maar liefst 12 teams verdeeld over de poules bekende schilders, musea en molens.

Iets over een werd het startsein gegeven voor de eerste wedstrijd en gelijk was duidelijk dat het een gezellige, rumoerige middag zou worden. Gelukkig kon Atalante beschikken over een groot aantal vrijwilligers, die het toernooi in goede banen zouden leiden. Bij groep 3 ging het er al fanatiek aan toe, maar bij de groepen 7 en 8 was het zo mogelijk nog veel fanatieker. Af en toe werd er een ware titanenstrijd uitgevochten. Erg leuk om te zien waren de lange rally’s en ook het goede spel van alle kinderen. Ook de ouders leefden enorm mee en dat geeft de club een zeer goed gevoel.

Na alle poulewedstrijden was voor groep 3 de uitslag al duidelijk, maar de groepen 7 en 8 moesten middels kruisfinales nog uitvechten wie er bij hen met de prijzen aan de haal gingen. Ook in deze wedstrijden was de strijd mooi om te zien. Hoe dichter er bij een eindsignaal werd gekomen, hoe luider de kinderen werden. De spanning droop van alle koppies af en om iets voor vieren werd uiteindelijk het laatste fluitsignaal gegeven en waren alle winnaars bekend.

Bij groep 3 ging het team Duinrell van de Pijlstaart met de eerste prijs (Delfts blauwe tegeltjes en klompjes) aan de haal, de tweede en derde plaats gingen allebei naar de Jozefschool voor resp. Walibi World en Drievliet.

Bij groep 7 wist wederom de Pijlstaart het hoogste schavot te behalen. Het team Martinitoren wist overtuigend te winnen van de Kroketten van de Jozefschool. Hier ging ook de derde plaats naar de Jozefschool met het team Speculazen.

De oudste kinderen lieten zien al een aantal jaren volleyballessen te krijgen op scholen. Na een mooi toernooi ging hier de finale tussen twee teams van de Jozefschool. Een team met veel volleyballers, Johannes Vermeer, streed tegen een team zonder volleyballers, Jan Steen. In het begin ging de finale gelijk op, maar daarna nam Johannes Vermeer een niet meer in te halen voorsprong. De eerste plaats ging dus naar Johannes Vermeer, de tweede naar Jan Steen en derde werd het team Windmolen van de Pijlstaart.

Na een goed toernooi kijken alle vrijwilligers al uit naar het volgende toernooi op woensdag 26 november 2008. Dan strijden de groep 4, 5 en 6 tegen elkaar. De complete uitslag treft u hieronder aan en foto's kunt u bekijken in het fotoalbum op deze site.

Bron: Nens