Geen kerstzege voor Heren 2
15 december 2008

En het geschiedde in die dagen, dat er een bevel uitging vanwege de NeVoBo, dat alle verenigingen moest wedstrijden spelen. Deze wedstrijden had voor het eerst plaats, toen Quirinius het bewind over Syrie voerde.

En zij gingen allen op reis om zich te meten aan hun tegenstander, ieder uit zijn eigen stad. Ook Rabobank Heren 2 trok op van Vinkeveen, naar Badhoevedorp, naar de stad van Kombysport, omdat zij daar een uitwedstrijd moesten spelen.
(voor de originele tekst lees je Lucas 2).

De kerst gedachte even daargelaten, gingen we met 1 man minder richting badhoevedorp. Als Coach, mag je dan altijd voorin zitten. Dit komt omdat als iemand dat niet wil, hij niet opgesteld wordt :-). Voordat de reis werd aanvaard, werd 's middags al de doelstelling afgegeven, en die was "de eerste set winnen". Dit omdat wij als heren 2 altijd een crisisstart maken, en de eerste set verliezen. Aangekomen in Badhoevedorp, op aanwijzingen van Tom(2X). Omgekleed, en gewacht tot het veld was opgezet. De scheidarechter, was amikaal, en de sfeer goed. Tino, onze speler uit heren 2 die er de eerste set niet bij was, was uitgeleend aan heren 1, als hij daar zijn klus had geklaard zou hij nog naar badhoevedorp komen.

De eerste set, helaas werd die dan weer wel verloren, maar als team nog steeds goed bezig, 25-16. De dreigende euforie van de eerste setwinst was daarmee geweken. we konden gewoon verder. De tweede set werd er weer gestreden, alleen eidigde die ook in een magere 25-18 verlies. De derde set hadden we Tino erbij,en dit had direct resultaat, 25-27 setwinst. En het rook zo naar ee n5 setter, dat we ons opmaakte voor een kraker van een vierde set, helaas verloren we nipt met 25-23.

Helaas spel voorbij, wat te doen, besloten werd om bij de gouden bogen te gaan eten. De tweede teleurstelling deed zich voor, DICHT. Wat dicht? we gaan naar de volgende bij hoofddorp. Op de deur prijkt een 24 uur open, maar is gewoon dicht. Tim moest toch echt sanitair ontspannen, en wilde dat binnen doen, maar hoe dichtbij ook, voor hem geen plaats in het toilet. Wat dan, wildpassen? De gedachte al triggerde de Marechausse, meteen een blauw oranje auto voor Tim z'n neus, wat meneer van plan was?Tja wat ben je van plan om 1 uur 's nachts in de bosjes bij de Mac? Gelukig was het geen heterdaad, maar een pre daad, dus waren er geen financiele gevolgen.
Daarna een heel saamhorige maaltijd gehad in twee aparte auto's bij de mac.

Goed gevuld de thuisreis aanvaard, alleen is het dan jammer dat niet alle teamleden je thuisbrengen, dat maat een droevige avond die toch weer oplichtte toch weer somber.
Verloren en buitengesloten bij de Mac, het zijn zonder meer de donkere dagen voor kerst.Je kan je er, na zo een avond iets bij voorstellen wat het is om voor een gesloten deur te staan, gelukkig konden wij gewoon thuis slapen.

Bron: Erik