Vinkeveense plassen 2

Scholentoernooi 2014

D1 met winst het nieuwe jaar in
23 december 2008

Maandag 22 december 2008 speelde het eerste damesteam van V.V. Atalante haar laatste wedstrijd van 2008. Het team, gesponsord door Krijn Verbruggen en Haaxman Lichtreclame, kwam uit in de vierde ronde van de beker tegen V.V. Nederhorst D1. Dit team speelt in de poule van dames 2 en staan daar op de derde plaats. Dit betekende echter niet dat de wedstrijd zomaar even gewonnen zou worden.

Het team moest het karwei klaren zonder Carin van Tellingen (verhinderd) en Astrid van de Water (geblesseerd). Coach Immerzeel startte de wedstrijd met de volgende basisopstelling: Janine Könemann, Suzan Heijne, Loes Kuijper, Inge Tanja, Mirjam van der Strate, Nancy Schockman en tot last but not least Marlieke Smit.

Gelijk aan de wedstrijd tegen Keistad kwam Atalante wederom niet goed uit de startblokken. Mede dankzij een goede service van de spelverdeelster van Nederhorst werd er snel tegen een behoorlijke achterstand aangekeken. In het achterveld was Atalante nog niet helemaal wakker wat resulteerde in veel gescoorde prikballen van het team uit het gelijknamige dorp.

Irma Schouten werd binnen de lijnen gebracht voor extra aanvalskracht, maar pas toen het team zich ging irriteren aan de scheids betaalde dat zich uit. Uiteindelijk besefte de Vinkeveense equipe dat ze het toch echt zelf moest gaan doen en dankzij een aantal goede services werd de achterstand omgezet in een voorsprong. Mede dankzij de snelle middenaanvallen van Loes Kuijper en de slimme ballen van Mirjam van der Strate ging de winst in deze set met 22-25 naar Atalante.

De tweede set werd gestart zoals de eerste werd geëindigd, maar Atalante was nog steeds niet scherp genoeg. De pass was niet zuiver, waardoor spelverdeelster Janine Könemann niet goed kon afwisselen aan het net. Nederhorst wist vervolgens veel ballen te scoren met hun goede middenaanvallen en wederom liep Atalante achter de feiten aan. Ditmaal was het de vechtlust binnen de Vinkeveense equipe die ervoor zorgde dat de achterstand niet te groot werd. In het achterveld werd er zeer hard gewerkt door met name Marlieke Smit en aan het net scoorde Inge Tanja veel punten met haar middenaanval. Nadat Janine tweemaal met een snelle set-up Nancy Schockman bediende en zij vervolgens deze ballen scoorde was het gaatje geslagen. Met 21-25 ging ook de tweede set naar Atalante.

De derde set kwam Mirjam van der Strate in het veld voor Nancy, maar ook dit keer ging het niet goed aan het begin van de set. Nederhorst domineerde het begin van deze set met veel servicedruk wat zich uitbetaalde in een 17-9 voorsprong. Nadat coach Immerzeel al een time-out had genomen besloot hij Nancy weer binnen de lijnen te brengen voor wat extra ervaring in de pass. Toen de service werd teruggehaald was het echter Suzan Heijne, die het team een zeer grote dienst bewees. Zij gaf Nederhorst een koekje van eigen deeg en met een goede servicereeks kwam Atalante langszij. Eindelijk ging ook de rest van de Atalantemachine lopen. Marlieke Smit leverde mooie passen af, die vervolgens door Janine werden omgezet in goede set-ups. Irma Schouten en Loes Kuijper lieten daarna zien nog lang niet versleten te zijn en scoorden veelvuldig op buiten en midden. Helaas voor Nederhorst wisten haar veelvuldig scorende middenaanvalsters minder te scoren en door een uitgeslagen bal van een van die middenspeelsters werd de wedstrijd beslist. Met wederom een 22-25 ging de derde set ook naar Vinkeveen.

Deze wedstrijd was een goede om eens goed te kunnen zien waar de problemen liggen bij de Vinkeveense ploeg en daarmee gaat trainer/coach Sjaak Immerzeel zeker aan de slag. Toch mag er niet geklaagd worden. In 2008 gingen slechts twee wedstrijden verloren, staat het team op een knappe derde plaats en in de kwartfinale van de beker.

Via deze weg wil het team de lezers, supporters en alle anderen een heel gezond, gelukkig, maar bovenal sportief 2009 toewensen!

Bron: Nens