D1 pakt twee punten van koploper Keistad D3
12 november 2006

Zaterdag 11 november was het weer tijd voor het eerste damesteam van Atalante om te laten zien wat ze waard waren. Na twee afgelaste wedstrijden en een maand niet te hebben gevolleybald leek het of de dames een eerste wedstrijd gingen spelen. De Krijn Verbruggen/Haaxman formatie had er veel zin in na zo`n lange periode zonder wedstrijden.

De eerste set voelde het team van Atalante zich heerlijk in de wedstrijd. De pass lag lekker, de set-ups lagen goed langs het net en de aanvalsters maakten het ene punt na de andere. Enkele beslissingen van de scheidsrechter irriteerde het Atalante team. Hierdoor kwam Keistad aan het einde van de set terug tot 19 punten, maar Atalante wist de eerste set te winnen met 25-19.

Na deze set dachten de dames van Atalante op dezelfde voet verder te gaan. Het tegendeel was waar, het team van Atalante zakte erg in. Zo kon de tegenstander gemakkelijk een overwinning behalen op het Vinkeveense team. De dames konden het spel dat ze in de eerste set hadden laten zien niet hervatten. De concentratie ontbrak, onder andere ook door een paar beslissingen van de scheidsrechter die tegen het Atalante team gekeerd waren. Keistad won deze set met 25-13.
Na de irritatie en boosheid over de scheidsrechter probeerde Atalante in de derde set goed terug te vechten. Helaas kwam Atalante weer niet echt in hun spel. Het spel werd weer gespeeld zoals in de tweede set, weinig concentratie en een gespannen sfeer in het veld. Na veel verloren punten kwam het team van Atalante wel weer goed terug en kwam het toch op een spannend einde. Helaas moest Atalante ook deze set weggeven aan Keistad met 25-23.

In de vierde set ging het gelukkig beduidend anders. De rust werd in het team gebracht en zo konden de dames een beter spel leveren en werd het een spannende set. In deze set waren er wederom dubieuze beslissingen van de scheidsrechter. Gelukkig liet het team van Atalante zich nu niet gek maken en bleef vechten voor iedere punt. Met hernieuwde concentratie en rust werd de set door de dames van Atalante gewonnen.

Dan de laatste set, maar 15 punten. Keistad leidde eerst de set, maar Atalante kwam goed terug en er werd gewisseld op 8-7. De teams bleven gelijk opgaan tot 13-12. Helaas besloot de scheids een ace van Atalante uit te geven en zo kwam Keistad op matchpoint. Keistad aarzelde geen moment en maakte de set af, 15-12.
Hopelijk kunnen wij u bij de volgende wedstrijd meer positieve berichten laten horen en laat dames 1 van Atalante weer eens zien wat ze echt waard is zonder dubieuze scheidsrechter.

De komende thuiswedstrijd is (nu écht hopen we) op vrijdag 17 november om 19.30 uur. Er wordt dan wederom gespeeld tegen Keistad, ditmaal het tweede team. We hopen u op de tribune te mogen begroeten.

Bron: Marlieke