Minidag 24-9-22

Sleutels kwijt? oftewel:
14 januari 2009

Heren 2 moest maandag 12-januari aantreden tegen Oradi.

Doordat de trainer daar ook training had gegeven, en omdat we er al een wedstrijd tegen gespeeld hadden, wisten we iets van de tactieken. De nodige e-mail wisselingen vooraf hadden dan ook een aantal key elementen meegegeven om te onthouden voor die avond.
Key 1: vrije netspeler, deze zou een zeer belangrijke rol gaan vervullen in de verdediging.
Key 2: De reserves, gaan goed opletten waar de gaten zitten.
Key 3: Als eerste bij de 5, als eerste bij de 10, als eerste bij de 15, als eerste bij de 20, en dan als eerste bij de 25.

Helaas werd het al duidelijk dat voor de wedstrijd beide key elementen alweer vergeten waren. Maar ach het waren leuke e-mails.

De eerste set gaat van start, en de opstelling was zelfs al een beetje geraden door de coach. Deze set was sterk, en door een, voor ons verkeerd beoordeelde bal (in/uit), van de scheidsrechter, was het 26-24 voor de mannen van Oradi. Laat ik me haasten om te zeggen dat je als team het hier niet op aan moet laten komen, en dus is het verlies aan onszelf te danken.

De volgende twee sets waren een drama, de pass was niet goed, hierdoor komt de aanval niet goed door. Dus is de druk weg, en daarmee het verhaal uit. Ons spel laat dan uitmuntend zien dat we alles van de vloer hebben. We maken alleen zelf geen punten.
Binnen deze sets kwamen veel gemengde gevoelens boven, gevoelens van paniek, woede en wanhoop. Binnen deze twee sets moest de coach zijn woorden tijdens de time out nauwkeurig kiezen. (25-15 en 25-16). De laatste set was weer wat beter, maar het was duidelijk. De keys waren zoek. En we vonden deze avond niet de sleutel tot de wedstrijd. Deze set werd afgesloten met een stand van 25-20.

Sleutelspeler deze avond was Sven. Speler waar het meest aan gesleuteld moet worden is Tim :-). De time outs waren versleuteld, want wat verteld werd werd niet opgevolgd. Wat ons rest zijn 9 wedstrijden om boven plaats 10 te komen. Wij als team twee gaan daarvoor rigoureuze maatregelen nemen, We gaan niet twee jaar opoffering van Erik en Bas door het putje spoelen.

U hoort nog van ons, en: "Er is niets mooiers dan een sleutel zolang men niet weet waarop hij past."
Origineel in het Frans: "Il n'y a rien de plus beau qu'une clef, tant qu'on ne sait pas ce qu'elle ouvre."

Wij hopen dat Dames 2 een beter geslaagde wedstrijd heeft aanstaande vrijdag.

Bron: Erik