A-side H1 veegt de vloer aan met Xenon
28 januari 2009

Dinsdag 27 januari speelden de A-side media mannen in Amsterdam tegen de nummer laatst Xenon. Atalante was gewaarschuwd. Zowel in de thuiswedstrijd als in de bekerwedstrijd (tegen hetzelfde Xenon) werd er een set weggegeven.  De doelstelling was eenvoudig. Gewoon met 0-4 winnen en zo weinig mogelijk punten tegen krijgen. De eerste doelstelling werd gehaald, alleen aan de tweede doelstelling (weddenschap met dames 4) werd niet geheel voldaan. Toch werden er 5 punten meegenomen naar Vinkeveen en dat in 70 minuten tijd. De setstanden: 7-25, 14-25, 19-25 en 13-25.

Geheel compleet en voorzien van nieuwe shirts vertrokken de heren naar Amsterdam. Twee weken geleden kon er op het terrein geparkeerd worden, echter deze avond was er een overijverige ambtenaar zo druk bezig geweest een paaltje te plaatsen waardoor parkeren op het terrein niet kon. Dus werd er een aanslag gepleegd op de clubkas door even € 40,- aan parkeergeld af te tikken. Maar goed, voor 5 punten waren de heren bereid in de buidel te tasten. Met Tino uit H2 mee als extra mannetje stonden er 7 man op het wedstrijdformulier. De basisformatie begon in het veld, coach Martijn die een zware avond tegemoet zou gaan op de bank. De A-side mannen schoten uit de startblokken en lieten verzorgd, gecontroleerd volleybal zien. Voor de aanvallers warm waren stond de eindstand al op het bord, 7-25.

In de 2de set hetzelfde spelbeeld: Atalante dat het heft in handen had, Xenon wat naar hun beste weten presteerde. Atalante was even de concentratie kwijt, waardoor Xenon een paar punten op rij maakte. Maar de heren uit Vinkeveen waren met een missie naar Amsterdam gekomen en zouden deze missie met een goed resultaat af willen sluiten. Zonder ook maar een time-out te nemen rechten de heren hun rug en scoorden er weer lustig op los. Alle aanvallers kwamen aan hun aanvallen toe. De pass lag goed en Frans kon hierdoor alle aanvallers goed bedienen. Ook deze set werd door de A-side mannen gewonnen, 14-25.

De 3de set werd begonnen met dezelfde basis als de 1ste en 2de set. Ook hier namen de Vinkeveners een ruime voorsprong. De serve en pass lieten het niet af weten, ook blokkerend stonden de A-side mannen hun mannetje. Bij een 11-21 voorsprong wisselde Martijn de Vries Tino voor Duncan. Heel even kwam de klad in het team en pakte Xenon een aantal punten op rij. Dit was het teken voor Atalante om weer gas te geven. Het leek even spannend te worden maar de heren waren gemotiveerd genoeg dit niet over hun kant te laten gaan. Met een goede eindsprint werd de set gewonnen met 19-25.

In de 4de set gingen alle remmen los en was Atalante de ruim bovenliggende partij. Bij een 1-6 voorsprong nam Xenon een time-out. Martijn had niet zo veel te melden, en gaf aan dat de heren de partij gewoon simpel moesten uitspelen. En zo geschiedde. Het verzet aan Xenon kant was duidelijk gebroken en dit resulteerde in een ruime voorsprong voor de A-side mannen die nimmer in gevaar kwam. Tino, Frans en Bas lieten mooie series noteren met serveren. Atalante speelde het spelletje super en ook de 4de set werd ruim gewonnen met 13-25. Door dit resultaat kan Atalante 5 punten bijschrijven en stijgt het tijdelijk naar plaats 4. Het is stuivertje wisselen met Die Raeckse uit Haarlem die een wedstrijd minder gespeeld heeft en een beter puntensaldo heeft. Toevallig is dit Die Raeckse de volgende tegenstander van H1 in de volgende wedstrijd op vrijdag 6 februari om 21:00 uur.

Bron: Dunc