Vinkeveense plassen 2

D3 verslaat Kombijsport D1 na moeizame start
14 november 2006

Vrijdag 10 november moesten de dames van 3 aantreden tegen het eerste damesteam van Kombijsport in Badhoevedorp. Na een zeer moeizame eerste set, werden de overige 3 sets met duidelijke standen binnengehaald.

Met het inslaan werd al duidelijk dat de aanval van de tegenstander niet bijster goed was. We kregen de opdracht van coach Erik Verbruggen om het veld meteen maar wat kleiner te maken en alert te zijn op elke bal. Dat er rare ballen zouden gaan vallen met maar twee (midden) aanvalster, had Erik goed voorzien.

De eerste set liepen we duidelijk achter de feiten aan. De pass liep niet lekker, waardoor Wilma haar aanvalsters niet echt lekker kon aanspelen. De aanval liet deze set ook flink te wensen over. Prikballen van Atalantezijde kwamen soms niet over het net of werden weer teruggespeeld. Geen aanval liep echt lekker. Deze set werd dan ook verloren met 25-20.

De tweede set kwam Laura binnen de lijnen voor Wilma die op de bank plaats mocht nemen. Op de een of andere manier ging het weer lopen bij de dames van 3. De pass lag goed en Laura kon iedereen goed aanspelen. Tineke en Marjan wisten de ballen goed langs het blok te slaan en hiermee punten te scoren. Ook de prikballen hadden ze niet altijd. Elly speelde ondanks haar hoofdpijn heerlijke Elly-balletjes, Nicolle stond de ballen er lekker in te hakken en Martine kon ze er lekker rechtdoor in rammen. Ook de service liep lekker. Al met al een set waarin dames 3 weer liet zien wat ze kan! De set werd met 10-25 gewonnen. (maar helaas geen vangbal voor El…)

De derde  en vierde set ging Elly op de bank en mocht Wilma lekker op de diagonaal gaan aanvallen. Nog steeds liep de pass lekker en had Laura veel keus voor de aanval.  Ook Wilma stond de ballen er lekker in te slaan en Martine sloeg de 3-meter aanval de derde set wel binnen de lijnen. Over deze sets valt niet veel meer te vertellen. Er werd met klinkende cijfers gewonnen: 14-25 en 7-25.

Door deze wedstrijd staat dames 3 nu vierde op de ranglijst.
Woensdag de 15de wordt er in en tegen Ouderkerk a/d Amstel gespeeld. Zij staan op plaats 6.

Bron: Martine