Vinkeveense plassen 2

Winst voor Atalante D2
06 februari 2009

Het Oudenallen team was niet bepaald op sterkte voor de wedstrijd tegen de nummer laatst. Inge Bakker nog altijd geblesseerd, Tineke Vellekoop onderweg in de discotrein naar witte koude oorden en Petra de Bruin was een beetje grieperig. Gelukkig wilde jong talent Kellie Bocxe graag mee op deze zaterdagmiddag naar Amersfoort en ze mocht gelijk vanaf de eerste set aan de bak.

Terugkijkend naar de afgelopen wedstrijden hadden we tegen de nrs 4 en 5 heerlijk gespeeld, maar van de nr 10 (directe opponent voor een nr 11) toch een beetje erg duidelijk verloren. In de wedstrijd daarna tegen de nr 2 (erg goed team) weliswaar verloren maar toch een supermooi vechtsetje gewonnen.

Goed. Tegen de nummer laatst nu. We kwamen gelijk op achterstand en het was aan de Vinkeveense kant vooral een geforceerd spelen en willen winnen. De kans was nu het grootst om eindelijk die puntjes een keer te pakken.... De pass was niet erg secuur maar langzaam kwamen we dichter bij en zelfs wat voor op de thuisploeg. Kellie Bocxe stond op de buitenkant keigoed te ballen, fraaie of minder fraaie set-ups werden fanatiek het Amersfoortse veld in gejast, mooi om te zien! De tegenpartij was zeer geroutineerd, allemaal niet keihard maar wel buitengewoon geslepen. Onze verdediging zat er niet goed genoeg bij en is normaal alerter. Ook de service pass bleef af en toe wat hangen en kan echt wel beter. Het spel was niet van hoog niveau maar aan het eind werd het erg spannend toen Forza steeds dichterbij kwam en uiteindelijk de set met 27-29 pakte.

Knoertjammer natuurlijk en in de tweede set werd vooral gefocust op het tweede deel van de eerste set toen we toch iets beter op gang kwamen. We bleven steeds voor, het stond zelfs 9-1, maar door veel onzuiverheden met name in de service pass, rally pass maar ook elders, kwam Forza toch weer langs zij. Aanvallend kwamen we niet aan zet, enkel Kellie stond nog steeds pittig te scoren, die heeft echt wel een mooi visitekaartje afgegeven. Net aan 24-26 verlies. Dat was wel even flink slikken. Zóóóó dicht bij en dan toch misgrijpen....

Setje drie. Jet Feddema en Petra de Bruin kwamen in de ring, frisse strijders. Er werd aardig gewerkt en met name de servicebeurten van Natalie van Scheppingen en Annemarieke Wijnands maakten mooie rijtjes punten. Het ging over en weer en warempel.. met 21-25 gewonnen!!!

Het bleef een geploeg en geploeter in de vierde set, regelmatig werd van het middengat gebruik gemaakt en ook de Forza ladies bestookten slim de Vinkeveense gaten in de gele verdediging. Ze hadden kien in de gaten waar de ballen te prikken. Wederom waren er goede service beurten, met name Jet Feddema maakte op het eind een mooie rij. Het was spannend maar de Vinkeveense ploeg bleef nu koelbloedig en de set werd gepakt met miniem verschil: 25-23!

In de vijfde set ging het steeds gelijk op, rond de 10 stond Forza vaker voor, maar heel behoudend en bedachtzaam wisten de Vinkeveense leeuwen de thuisploeg in te pakken, totdat het alweer met krap verschil 13-15 werd. Alles bij elkaar geen mooie wedstrijd maar uiteindelijk wel gewonnen, yoooooooooooh!!!

Bron: mi