Rabobank Heren 2 tegen VCH
12 februari 2009

Weer speelde Atalante Heren 2 een geweldige wedstrijd woensdag 11 februari in Hoofddorp. Het moest ook wel, na een goede training en een positieve aanvang.

Na op tijd in de sporthal te zijn aangekomen, en de nodige plichtplegingen voor de wedstrijd, zoals daar zijn, wedstrijdformulier invullen, spelerskaarten check, toss en inspelen, werd er begonnen met de wedstrijd. De basis was breed en sterk. De eerste set begon met de sterkste opstelling van dat moment. Rick, Sven, Han, Arjan, Erik, Ton. Deze 6 moesten de eerste set pakken. Aangezien we uit speelden, werd de stand 25-23. Deze set zat erop, door naar de volgende.

Na het laatste teamoverleg tussen coach, trainer en de aanvoerder, was er al aan het team medegedeeld dat de positie in de competitie er niet meer toe liet dat er sociaal gewisseld wordt. Dus set twee had enkele veranderingen, maar niet zoveel als in een wedstrijd waarin we vrijuit kunnen spelen. Deze set werd ook hard bevochten, en het werd uiteindelijk 29-27. Virtueel stonden we nog op winst en dat zal niemand ons ook afpakken.

Het bleek ook voor de scheidsrechter een zware wedstrijd, sommige uitlatingen van spelers zoals Ton brachten het gedachtegoed van de scheids aan het wankelen. Toch kunnen we terugkijken op een redelijk goed gefloten wedstrijd.

Set 3 en vier vertoonden hetzelfde resultaat, met meerdere wissels, konden de setstanden niet anders worden dan 25-18 en 25-23. De virtuele 5 punten zijn binnen en ook het feit dat we na afloop een schaal patat hebben genuttigd, en tussendoor ook dames 4 hebben aangemoedigd, geeft aan dat we goed in ons vel zitten.

Grootste nieuwsfeit van deze avond was wel, dat de frikadel 50 jaar was geworden, en dit moest gevierd worden. Gelukkig kunnen we terugkijken op een sportieve wedstrijd, het enige wat een kartelrandje had was het bijna laatste punt van de wedstrijd. De schietbeweging van de nummer 7 van VCH was niet op zijn plaats. Jammer dat de lokale supporters zoiets niet oppakken en er schande van spreken. Maar laten we afsluiten met de uitspraak van Ineke van Gent:'Focus op mensen in plaats van stenen' De focus ligt inderdaad op het team en niet op de hal waarin gespeeld wordt.

Rocketman

Bron: Erik R