Minidag 24-9-22

Heren 2 en hoe vaak de eerste set niet wil?
05 maart 2009

Woensdag 4-3-2009 werd de wedstrijd gespeeld tussen VCH 2 en Atalante H2 in Hoofddorp. Het zag er allemaal bekend uit, dat kan ook wel want twee weken terug hadden we daar ook al gespeeld. Deze woensdag was alles goed geregeld. Alles was op tijd, de wedstrijd begon op tijd, lekker ingespeeld, het gaf een goed gevoel.

De eerste set gaat van start, en we zijn aan elkaar gewaagd. Maar wat is dat nou? Heel vaak pakken we de eerste set net niet. En zo dus ook deze wedstrijd, met 27-25 veliezen we die. Wat is dat dan? Het is een hele interessante vraag, zijn we dan niet geconcentreerd, zijn we overgeconcentreerd, want het moet gebeuren, we moeten winnen... Ergens in het midden ligt dat ook niet, want dan zouden we moeten winnen. De eerste set leverde dan ook voor het eerst een deuk op in het team, tot nu toe konden we incasseren en gingen we goed door ongeacht de vorige sets. Nu was er iets weg.

Stil lieten we ons 2 sets de les lezen. De reserves konden het niet aanzien en deden er alles aan om de vonk weer terug te brengne in het team. Helaas 2 sets weg: 25-16 en 25-15. Het trieste resultaat na 3 sets. Het mocht niet gebeuren dat we zonder punten naar huis gingen.

Dus de laatste set gewoon รก la Happel aan de bak: geen gelul maar volleyballen. Deze laatste set pakten we met 20-25. Toch weer een punt.

Wat miste we deze avond?
Zeker Sven, aanvallend en verdedigend.
Wat hadden we uitstekend?
Invaller Han, blokkeren, verdedigend en back hand aanval, zoveel punten.
Wat hadden we nog meer?
Reserve Tim, die zich offerde voor het team en het resultaat (over call of duty gesproken).
Wat hadden we nog meer?
Goede scheids, rechtlijnig één lijn.
Wat hadden we nog meer?
Vriendelijke tegenstander, het kan soms zo anders zijn.
Wat hadden we na de wedstrijd?
Gezelligheid, patat en bitter garnituurtje.
Wat gaan we doen volgende wedstrijd?
Winnen en meteen de eerste set dan maar!

Bron: Erik R