Minidag 24-9-22

Vinkeveense plassen 2

D1 pakt winst in de Boei
15 maart 2009

Vrijdag 13 maart speelde het eerste damesteam van Atalante, gesponsord door Krijn Verbruggen en Haaxman Lichtreclame, tegen Omniworld Dames 1 in de Boei in Vinkeveen. De vorige wedstrijd tegen dit team werd door Atalante gewonnen met 3-2. Het team van Atalante was compleet deze avond en coach Sjaak Immerzeel had dus de beschikking over tien fitte dames.

Atalante trad aan in de volgende basisformatie: Janine Könemann verzorgde de spelverdeling, Loes Kuijper en Nancy Schockman stonden als passer-lopers opgesteld en Mirjam van der Strate als de diagonaalspeelster. Astrid van de Water en Carin van Tellingen speelden op de middenpositie. Gecompleteerd met libero Marlieke Smit gingen de dames lekker van start en scoorden het ene punt na het andere. Omniworld kon duidelijk niet in haar spel komen en maakte fout na fout waardoor Atalante de eerste set vrij makkelijk won.

De tweede set verliep niet zo gemakkelijk als de eerste. De pass werd niet goed gebracht door de Vinkeveense dames waardoor ze moeilijk zelf konden scoren. Omniworld maakte daar gebruik van en kwam steeds beter in de wedstrijd. Irma Schouten werd in het veld gewisseld om de aanval te versterken waardoor Atalante iets terug kon komen, maar helaas ging deze set verloren.

Na de domper van de tweede set wilden de dames van Atalante er alles aan doen om de volgende set wel te winnen. Inge Tanja werd op de middenpositie gezet om de middenaanvalster van Omniworld aan te pakken. Om onverklaarbare redenen zakte het niveau weer helemaal in en konden de dames uit Almere ongestoord uitlopen naar een voorsprong. Door verschillende time-outs te nemen en te wisselen probeerde coach Immerzeel het team op te peppen, maar helaas was dit niet voldoende en verloor Atalante ook de derde set.

De vierde set moesten de Vinkeveense dames wel winnen om nog een vijfde set te kunnen spelen en alsnog de winst naar zich toe te kunnen trekken. De set begon weer moeizaam maar door goed verdedigend werk van Marlieke Smit en Nancy Schockman en set-ups van Janine Könemann werden de aanvalsters goed bediend en begon de trein weer beetje bij beetje te lopen. De dames hervonden zichzelf en gingen steeds beter spelen. Na een goede servicebeurt van Carin van Tellingen stond Atalante op een goede voorsprong en pakte de winst in de vierde set.

In de beslissende vijfde set gingen de teams tot 3-3 nog gelijk op maar daarna liepen de dames van Atalante meteen uit en gaven deze voorsprong ook niet meer weg. De aanvalsters Suzan Heijne, Astrid van de Water en Loes Kuiper waren lekker op dreef en Omniworld had geen puf meer om deze ballen nog goed te verdedigen. Door de vechtlust van de Vinkeveense dames wonnen ze de laatste set en daarmee dus ook de wedstrijd.

Door deze overwinning staat Atalante nog steeds op een mooie tweede plaats.
Zaterdag 21 maart zullen de dames een uitwedstrijd spelen in Amsterdam tegen US dames 3.
Er zal binnenkort ook weer voor de beker worden gespeeld, maar wanneer is helaas nog niet bekend.

Bron: Ca3