Vinkeveense plassen 2

Oudenallen D2 pakt 2 sets van koploper!!
15 maart 2009

Zaterdag 14 maart reisde de Oudenallen equipe (nog altijd 11e) naar Soest voor een treffen met de numero uno. Soest ligt toch verder dan je denkt op zo’n drukke zaterdag en we kwamen -op Marleen na- te laat binnen stuiven. De Soestjes waren al bijna aan het inslaan en wij moesten nog beginnen. En het zag er allemaal knap professioneel uit dat inslaan, echt wel impressive, echt wel een numero uno.. De zaal was er eentje uit de jaren 50, met één veld en een gelijkvloerse tribune en een quasi fifties bar, die sinds de bouw nooit meer was vernieuwd of verschoond..

De eerste 2 sets werden we van de baan gemept met 9-25 en 10-25. Dat was duidelijk. Ook duidelijk was de grote trommel die bij iedere punt door de lokale kids net zo flink werd bemept bij ieder punt van de thuisclub. En dan hebben we het nog niet over het rapaparapapa geroffel als de gele equipe aan opslag was... Hoogste tijd voor orde op zaken. Voor de 3e set werden de koppen bij elkaar gestoken, de hoofd-omhoog moraal ge-highlight, de goede stukken van de voorgaande sets onderstreept, want die waren er heus wel, en Tineke kwam in het veld. Want zo ontzettend goed waren ze nu ook weer niet, er zat best één puntje in.

Gelijk aan het begin van set 3 kwamen we op voorsprong via mooie bloks op het midden en de buitenkant van Marleen en Jet, waardoor de Soestjes meerdere malen niet tot het makkelijke scoren konden komen als in de eerste 2 sets. Het midden kwam bijna niet meer langs het geweldige blok en de steraanvaller op de buitenkant (Sneeuwwitje) hakte steeds vaker in het blok of werd door het blok prima afgeremd. Ja dit kampioensteam met slechts 9 sets tegen, liet de koppen zelfs hangen en konden niet beter bedenken dan keer op keer de buiten aanvalster op te zoeken. Verdedigend was de Oudenallen equipe ongelofelijk sterk. Met name Inge en Natalie lieten geen punt aan den vloer en eigenlijk wist het hele team het geluk op te eisen en zelfs verschillende eenarmige reddingsacties van Joke speelden prima door. Reddingspasses werden door verdeler Jet weer mooi opgegooid en als ook dat al een redding was dan zorgde de derde man wel voor foutloos vervolg. We waren echt keipittige rallywinnaars, Sovoco was er zuur van, het trom geroffel verstomde.. Echt supermooi om dit alles te zien. Met 16-25 pakten we set 3, wat een feest!

De service was prettig op dreef en een ander ding dat ook zo geweldig liep, was het slimme afwisselende spel. Balletjes in het middengat wilden in het begin maar moeilijk lukken maar steeds vaker raakten tactisch geslagen en geprikte ballen direct de tegengrond. Vooral de beide hoeken kwamen tijdens een rally steeds meer vrij en daar hebben we aardig wat punten gevonden. De losgeslagen gele topkoers van set 3 ging voort en met 18-25 pakten we ook de 4e set met in deze 2 sets wel het mooiste volleybal van dit seizoen!!! Grandioos.

Set 5 werd helaas verloren terwijl we met 3-8 hadden voor gestaan, want het is toch wel spannend als Klein Duimpje op het eind ineens dreigt te winnen van Goliath. Maar deze 2 sets zijn echt een opsteker voor D2 en absoluut het resultaat van de verzwaarde trainingen van afgelopen weken met D1. Het gevoel was goed, het geloof is sterker geworden. Nog 5 punten achter op de nr 10 en nog 4 partijen te gaan tegen de nummers 6, 7, 8 en 9...

Bron: mi

Volg Atalante Vinkeveen