Minidag 24-9-22

Scholentoernooi 2014

D2 pakt 5 pepernoten mee uit Uithoorn
16 november 2006

Vanavond 16-11 waren we in de Scheg in Uithoorn. Vooraf was het nog even spannend met welke basis we zouden verschijnen. Jet was er niet vanwege een collegiaal etentje, en Loeps was dinsdag aan de griep. Gelukkig werd ze die woensdag weer lekker wakker en kon ’s middags wél meehelpen met het scholentoernooi, nou en als je daar goed doorkomt dan ben je er wel weer. Ca3 van D1 stond op scherp maar werd toch weer afgemaild. Bedankt nog weer hè voor de bereidwilligheid!! Erg sympathiek.

Martine van D3 had oppas kunnen regelen en was onze zevende m/v.
Gewaarschuwd door de vorige matte wedstrijd spraken we af vooral ons eigen spelletje te spelen. Je niet mee laten trekken met het andere tempo van de tegenstander. Ook SAS staat in het onderste deel van de ranglijst, wij staan er na 1x verlies en 5 winstpartijen ietwat florissanter voor. Ik breng het zo niet arrogant, toch?

Afijn, eerste set. We waren snel een paar punten vooruit op SAS. Toch weer hetzelfde als eerder eigenlijk: een beetje rommelig en bij vlagen wel aardig. Iemand zei, Joke geloof ik, dat de tegenstanders steeds veel moeite hadden om onze aanvallen en services te verwerken. Het was vermoeiender voor hen dan voor ons. Bij ons ging het een soort van nonchalant. Een spelletje dat niet echt ideaal is. Wij krijgen eigenlijk liever om de oren, dan ga je beter ballen. Dit gaat meer richting Die Raeckse van vroeger; door je ervaring weet je onderhand wel wat gaat komen en waar je moet staan. Het ziet er daardoor een beetje passief, niet alert en niet echt flitsend uit. En daardoor wordt je soms verrast door een slimme bal of een juist niet slimme bal.. SAS bleef goed bij, eindstand was 25-19.

Ook de tweede set ging zo. Martine was voor Natalie in het veld gekomen. In het begin sprinten we weg maar SAS bleef zonder dat je het goed in de gaten had een zwaan kleef aan. Ergens rond de 10-10 namen we een time-out. Solide spelen was onze eigen opdracht aan ons zelf (geen coach). Nou en toen ging het weer een stuk beter. Weer 25-19.

In de derde set werd de service minder. Echt wel 4/5 beurten op rij met fouten. Ja en dan gaat het hard met de rally pointen. Het draaide best wel lekkerder, patronen zaten er goed in maar het was nog een beetje ‘softy’ en niet afwisselend genoeg. De zwaan bleef het goed doen en aan het eind was het nog best spannend, maar toch gewonnen met 25-21.

In de laatste set kwam Martine weer terug, Inge werd coach. Een beetje het zelfde beeld als set 3. Serveren was minder dan de eerste 2 sets en we bleven meestal iets voor op de Uithoornse dames. Soms niet. Time-outs moesten eraan te pas komen om elkaar weer even aan te kijken, en weer werd het toch wel een beetje knijpen aan het eind. Maar met een schrappie erbij, wat vocale decibellen, en de enthousiaste aanmoedigingen van het voltallige H3 (not) dat inmiddels was aangekomen lukte het weer; 25-21. Weer 5 punten gescoord!

Goh toch weer een aardig (lang?) stukje zo..

Nog meer leukigheden kwamen na de wedstrijd. Sinterklaas komt zaterdag namelijk weer in het land. Er zaten nogal wat jonge moeders aan tafel en er schijnen allerhande programma’s op tv te zijn om het kleine grut voor te bereiden op het Sint en Piet gebeuren. Hele feuilletons, dagelijkse soaps en het Sinterklaasjournaal met Dieuwertje Blok bereidt de kinderen voor op de Sint en z’n enge pieten. Neee, dan vroeger, met warme chocolademelk op een zaterdagmiddag met een groep Waverveense kinderen in een schuur wachten op de komst van Sint en Piet. Want als de Sint in het land was begon het hele circus pas.. zonder inleiding, aanleiding of sinterklaasjournaal met Dieuwertje..

Bron: mie