Scholentoernooi 2014

Oudenallen D2 nog één puntje achter op nr 10
29 maart 2009

Vrijdag 27-03 speelde de Oudenallen ploeg (11) tegen de nr 5 in Huizen. Super blokkeerder Marleen was wel mee maar helaas nog niet hersteld van haar achillespees blessure en Petra was er niet.

De eerste set begon vrij tammetjes, niet met de zelfde spirit als in voorgaande mooie wedstrijden. De ploeg uit Huizen zat vol met jonge speelsters waarvan enkelen, met name de rechter buitenkant, echt wel lekker konden slaan. Diverse malen ook door ons blok waardoor de verdediging achterin het moeilijk had. Duidelijk was te zien dat deze dames wel twee keer in de week trainen. Maar D2 liet zich niet kisten en wist vooral door afwisselen en slimme positieballen goed bij te blijven. De set eindigde met 25-21.

De Oudenallen equipe kwam in de tweede set beter op gang. Serveren ging goed en door de afwisselingen raakten de jonge dames van Huizen wat van de leg en maakten ze erg veel fouten. Met vrij ruim verschil won het Atalante de tweede set: 17-25!

In set drie ging het heel snel. De 1e verdeler van Huizen kwam weer terug in het veld en ze raakten weer op dreef met mooie smashes en serveerbeurten. De Atalante verdediging werd het vuur aan de schenen gelegd en veel punten werden vrij direct gescoord: 25-14. Ook de vierde set liet een gelijksoortig beeld zien en met 25-12 werd ook deze laatste set verloren. Na de drie vijfsetters van de vorige wedstrijden zijn de dames van twee toch ook zeer blij met dit ene punt, vooral omdat de nummer 10 met 4-0 verloor en Atalante D2 nog maar één punt achter staat. Vrijdag 3 april speelt de Oudenallen equipe de voorlaatste wedstrijd tegen de nummer 8.

Bron: mi

Volg Atalante Vinkeveen