D2 komt net tekort
05 april 2009

De dames van twee speelden afgelopen vrijdag tegen de nummer 8 van de poule. Wederom een team waar de thuisploeg punten van kon pakken. Het ging gelijk op in die eerste set, nog wel wat onzekerheden en persoonlijke foutjes, maar langzaam aan kwam de structuur in de set.  Verdeler Jet Feddema werkte hard om mooie ballen op te gooien en de ploeg scherp te houden. Lange Marleen Sondermeijer, nog altijd niet geheel hersteld van de achillespees blessure werd deze keer op de buitenkant ingezet, zodat ze zo lang mogelijk van nut kon zijn. Coach Erik Verbruggen was constant alert en gaf allerhande aanwijzingen. Ook de bank met maar liefst vier spelers moedigde fanatiek aan. Met miniem verschil werd de eerste set verloren, 22-25.

De tweede set ging voort en het was een gelijk opgaande strijd. De ene keer mooie staaltjes in drieën, met een mooie pass, set-up en lekkere afmaker. Daarna weer foutjes bij het serveren, net aan uit slaan of onduidelijkheid in de verdediging. Er werd hard gewerkt maar ook de zware last op de schouders te moeten winnen was constant aanwezig en zorgde op allerlei vlak voor meer foutjes dan anders. Die paar puntjes waren net het verschil en met 23-25 pakte Forza ook de tweede set.

De moraal was wat weg aan het begin van de derde set. De Amersfoortse ploeg zag haar kans schoon en sprintte weg met een sterke service tot een overduidelijke stand van 13-25. In de vierde set werden de koppen bij elkaar gestoken en nog een keer opgeladen voor toch nog een punt. De strijd was weer terug en tot tegen het eind was het spannend en het voordeel kon echt naar beide kanten uitvallen. Helaas redden de dames het wederom net aan niet: 22-25.

Een toch wel aangeslagen ploeg ziet de waarheid steeds dichterbij komen. Inmiddels is zeker dat de nummer 11 en 12 degraderen en de nummer 10 p/d wedstrijden kan spelen. Oberon, de huidige nummer 10 heeft 2 punten gepakt en het verschil is nu 3 sets. Het is vooral vechten voor het eigen kunnen en geloof. Op 18 april speelt de Oudenallen equipe haar laatste wedstrijd in Amsterdam tegen de nummer 4.

Bron: mi