Atalante JC2 nieuwe koploper!!!
06 april 2009

Spannend en bloedstollend zijn de woorden voor de wedstrijd afgelopen zaterdag tegen Oradi/Omnia MC1 dat net als Atalante op de 2e plaats stond in de competitie. Beiden teams stonden op 36 punten, 2 punten achter op de koploper. Eerder afgelopen week had de koploper SAS JC2 verloren en was er de mogelijkheid om 1e te gaan worden in de competitie.

Zeer vroeg ging Atalante op pad naar het mooie Kudelstaart om daar in de wat koude hal aan te gaan treden voor de match van het jaar. Op het laatste moment hadden we Nivja nog toegevoegd aan de selectie omdat Tessa met een knie blessure zit en Bas een wat rommelige maag had maar wel aan de wedstrijd begon.

Na een lekkere warming up begonnen we enigszins gespannen aan de wedstrijd met natuurlijk in het achterhoofd wat er op het spel stond. De eerste set ging dan ook gelijk op met mooie en spannende rally’s tot de 22 punten waarna Atalante iets koeler was dan Oradi/Omnia en zo de set naar zicht toe trok met 22-25. Met name onze “kleinste” spelers Bas, Sanne & Max stonden hun mannetje aan het net met blokken wat ons mooie punten opleverde.

En met dit lekkere gevoel begonnen we dan ook met zelfvertrouwen aan de 2e set die met veel reddingen van onze kant en 200% inzet naar de 24-24 ging. Het was erg spannend ook omdat Oradi/Omnia het belang van winnen had. Maar toch door het koele spel en de aanmoediging van Tessa aan de kant konden wij het afmaken tot 27-25. Vooral door de lekkere hoge opzetten van iedereen konden Joep, Danielle en good long Remco de ballen lekker hard afmaken.

Al juichend begonnen we met zelfvertrouwen aan de 3e set. Het vertrouwen van Oradi/Omnia was gebroken en die lieten dan ook de hoofdjes zakken, zeker omdat we onze stofzuiger Nivja bij ons hadden die lekker bijna alle grondballen weer omhoog wist te werken. Vrij simpel konden we deze set afmaken met 17-25.

Dus feest alom en zijn we de nieuwe koploper in de competitie met 1 punt voor op SAS JC2 en met nog 1 wedstrijd te gaan op naar het kampioenschap! De laatste wedstrijd is donderdag 16 april tegen SAS JC1 in Uithoorn waar het hopelijk met veel meereizende fans tot een goed einde gaan brengen.

Bron: Robert