Riante overwinning D1 tijdens eerste thuiswedstrijd
18 november 2006

Vrijdagavond 17 november was het dan eindelijk zover, na twee afzeggingen van tegenstanders konden de dames van Krijn Verbruggen & Haaxman Lichtreclame eindelijk aantreden in de Boei in Vinkeveen tegen Keistad Dames 2. Het team uit Amersfoort kwam met 12 vrouw sterk met de bedoeling om de Atalante dames in te maken, maar dat is niet gelukt. De Vinkeveense dames waren gebrand op een overwinning, omdat vorige week nog verloren werd van Keistad Dames 3.

De eerste set werd meteen goed begonnen met een servicebeurt van Carin van Tellingen. Zij scoorde maar liefst 11! punten op rij. De stemming zat er dus meteen goed in en werd goed afgemaakt door de rest van het team. De eerste set werd dik gewonnen met 25-9.
De tweede set gingen de dames er weer vol in. Er werden mooie punten gescoord door de aanvalsters Irma Schouten en Marleen Sondermeijer. Keistad had hier niet veel tegen in te brengen en verloor wederom de set met 25-13.

Ook de derde set werd met veel overtuiging gewonnen. De pass werd perfect gebracht door Jolanda Schockman en Marlieke Moen, waardoor Nancy Schockman de set-up goed bij haar aanvalsters kon brengen. Deze werden goed binnengeslagen en de set werd weer gewonnen met 25-13.

De vierde set besloten de Vinkeveense dames het nog een beetje spannend te maken voor het publiek. Door gerommel in het team kwamen de dames achter te staan met 11-18. Er was een wissel aangebracht door coach Johan van Westendorp waardoor de dames een beetje hun plek moesten vinden. Keistad kwam opeens helemaal in haar spel en scoorde punt na punt. Gelukkig wist Atalante zich nog terug te vechten door een koelbloedige servicebeurt van Mirjam van der Strate. Zij moest serveren bij een achterstand van 23-20. Zij liet zich niet intimideren door de tegenstanders die steeds meer lawaai begonnen te maken. De ballen van Keistad werden goed opgevangen en afgemaakt aan het net. Na een paar spannende rally’s werd de set uiteindelijk nog gewonnen door de Atalante dames met 26-24.

De volgende wedstrijd zal aankomende zaterdag gespeeld worden in Amsterdam. De meiden zullen hier proberen de winning mood vast te houden. Graag zien wij u weer in de Boei op 8 december waar dan weer een thuiswedstrijd gespeeld zal worden om 21:00 uur.

Bron: Carin