Beachtoernooi 'groot' succes
21 juni 2009

Afgelopen donderdag was V.V. Atalante voor het laatst dit seizoen in The Beach te Aalsmeer te vinden. Ter afsluiting van de vierweekse beachclinic werd er een beachtoernooitje georgansieerd.
Helaas moesten de dames van vier verstek laten gaan, omdat zij die avond hun examenuitslag kregen. Meiden, ik hoop dat jullie allemaal geslaagd zijn! Jamie kon er ook niet bij zijn en Jasper was geblesseerd, dus hielden we een klein groepje enthousiastelingen over.
Niels en Marlieke vulden de gaten op en zo konden we toch met zes teams het toernooi starten.
Alle teams speelden twee wedstrijdjes in de voorronde en daarna werd er gestreden om de plaatsen 5/6, 3/4 en 1/2. Als de kinderen vrij waren konden ze zich uitleven op het derde veld, waar Mario en zijn zoons ook lekker aan het ballen waren.

De eerste ronde was al te zien hoeveel de kinderen geleerd hadden in vier weken. We besloten op een normaal veld 2-2 te spelen en dat is vaak voor senioren al erg moeilijk. Onze kids echter maakte het allemaal niks uit. Ze gingen voor elke bal en er werden mooie rally's gespeeld. Ik weet niet hoe het er op veld 1 aan toe ging (daar floot Jasper alle wedstrijden), maar op mijn veld heb ik maar twee keer hoeven affluiten voor een zgn. zacht contactbal.

Na de eerste ronde speelden de nummers drie tegen elkaar, de nummers twee en later ook natuurlijk de grande finale.

Marlieke & Fieke namen het op tegen Jeroen & Denise. Lange tijd ging het gelijk op, maar helaas voor Jeroen & Denise konden ze het net niet lang genoeg volhouden. Marlieke & Fieke werden vijfde en Jeroen & Denise zesde.

William & Nivja streden tegen Tim & June. Dat gebeurde wederom op het andere veld, dus behalve een paar kleine stukjes heb ik er weinig van meegekregen. Wel weet ik dat uiteindelijk Tim & June derde werden en William & Nivja vierde. Dit waren trouwens wel twee erg leuke setjes. Ze wisten elkaar goed te vinden in het veld en speelden zeer goed beachvolleybal.

De grande finale ging tussen Richard & Niels en Steven & Jessica. Na een officiële start en met alle andere kinderen als publiek om het veld, werd er gestart met de finale. In het begin ging het ook hier erg gelijk op. Richard & Niels waren iets slimmer en liepen snel uit. Tijd voor een time-out om Steven & Jessica wat tips te geven. Na de time-out ging kwamen ze goed terug, maar helaas mocht het niet meer baten. Richard & Niels gingen er met de eerste plaats vandoor. Steven & Jessica werden knap tweede.

Op het veld werd de prijsuitreiking gehouden, waarbij de nummers 1 & 2 naar huis gingen met een groen/geel beachbal setje. De nummers 1 kregen uiteraard ook nog een mooie medaille.

Hiermee is het seizoen voor de jeugd ten einde gekomen en kan iedereen gaan genieten van een welverdiende zomervakantie.

Voor de foto's van het toernooi kun je terecht in het fotoalbum.

Bron: Nens