Smashing Velsen JA1 – Atalante JA1 (1-2)
03 oktober 2009

Vrijdag 2 oktober vertrokken we al om 17.40 uur richting IJmuiden. Dat lijkt een beetje vroeg als je weet dat je pas om 19.00 uur moet spelen, maar de A9 zat weer bommetje vol (8 kilometer file). Gelukkig waren we op tijd, zodat we de wedstrijd ook echt om 19.00 uur konden beginnen.

De eerste set speelden we in het begin zeer goed en het stond al snel 17-10 voor ons. Maar onze Velsenaren hadden een joker in hun team. Een gast die vreselijk hard kan serveren en daar hadden we geen antwoord op. Op een gegeven moment stond het 23-23. Na twee net over het netballen van de tegenstander (echt lucky) verloren we de set met 25-23. We waren allemaal erg teleurgesteld, want dit was echt een gevalletje van de set uit handen geven.

De tweede set speelden we weer goed, net zoals het begin van de eerste set. Met name de service liep uitstekend (over de gehele wedstrijd werden er zeven aces geslagen). Het stond al snel 20-7 voor ons. Bij ons werd de concentratie wat minder en dat leverde de tegenstander gelijk 6 punten op. Na een time out waren we weer op ons hoede en wonnen de tweede set met 25-13.

De derde set was weer een kopie van de eerste en tweede set. Een snelle grote voorsprong en net zoals de tweede set rustig uitspelen (16-25). Jammer van de eerste set, maar we hebben toch met 2-1 gewonnen. Nadat er een foto van ons team werd gemaakt (jammer dat Jasper er niet bij was) gingen we met een goed gevoel onder de douche en daarna naar huis.

Regi Pothuizen

Bron: Regi