H2 - Ken u wisselen - in Haarlem
03 oktober 2009

Ken u wisselen, daar begon het al mee in de parkeergarage, een dame vroeg mij, "Ken u wisselen", ik dacht is dit gericht op de wedstrijd van heren 2 die voor ons staat, of is dit gericht op de wedstrijd achter ons. Dus ik vroeg: "wat?". Zij zei "van een tientje, liefst zo dat ik er 6 hep.

Hmmm, ver in het geheugen nog de vorige wedstrijd waar heren 2 met 3-1 verloor, nu weer een wedstrijd tegen Allides.

Eerder die middag, heren 1 naar een 4-0 winst gecoacht, dus ik dacht wat kan mij gebeuren, heren 2 is er klaar voor en ik kan wisselen, 3 spelers op de bank. Helaas, bleek ik het spel niet meer te kunnen wisselen: de eerste set 25-16 voor de promovedus Allides. Heren 2 moest nog wakker worden.

Heren 2, tweede set, ja we waren er weer, goede pass, dito setup, aanval, wat voor aanval? Positie, wat voor positie? Wissel..... Ik kon het niet meer wisselen (25-21) Goed, we kwamen dichterbij, wel 2-0 achter, maar toch. Pass goed set-up goed, aanval.....

Derde set, Arjan, Tim, Rick, Joost, allemaal in het veld. Allemaal passen, allemaal set up, nee, niet allemaal set up, blijf van die tweede bal af, de tweede bal is voor de set upper! Wat is je positie? Hmm goede vraag, laten we dat eens doen, mogelijk te laat, maar toch 25-20 voor Allides.

Wat nu, ik kon het niet meer wisselen. Nieuwe kansen, nieuwe opstelling. Pass goed , set-up goed, aanval goed, blok goed. Beter, beter, best: 3-1. Verlies is het enige wat rest. Voor de volgende training staat de aanval centraal en de positie.

Twee wedstrijden, twee keer 3-1. Dit seizoen gaan we knallen, let op de volgende wedstrijden van heren 2, we kunnen wisselen. Na afloop gewoon gepast betaald bij de parkeerautomaat, ik hoefde niet te wisselen.

Bron: Erik R