Scholentoernooi 2014

H2: vijf punten tegen vijf man
05 december 2006

Zaterdag 2 december stond de uitwedstrijd tegen Haarlem Heren 7 op het programma.
Haarlem stond op de een na laatste plaats, we moesten ze gewoon kunnen pakken met 0-4...maar deze klus moest nog wel geklaard worden.

Aangekomen in de hal, zagen we dat we op center-court mochten spelen. Dat belooft wat, eindelijk genoeg ruimte voor een sprongservice.

Na kort te hebben ingespeeld en ingeslagen begon de wedstrijd. We hielden Haarlem meteen goed onderdruk en de pass kwam direct goed aan bij de spelverdeler. Bij de stand van 20-10 in het voordeel van Atalante scheurde een tegenstander een spiertje. Haarlem had geen reserve speler en ging daarom door met 5 man. Het verzet was meteen gebroken en wij wonnen de set met 25 –11.

We gingen de tweede set in met de opdracht Haarlem onder de 10 punten te houden. De pass lag nog steeds goed en de middenmannen en de diagonaal konden veelvuldig worden aangespeeld wat meestal 100 % score betekende. We hielden Haarlem goed onder druk en ze zijn geen moment in de wedstrijd geweest. De opdracht was net niet gelukt we wonnen met 25-11.

In de derde set ging Erik Verbruggen op de bank en Bob op de diagonaal positie. Deze set maakte we het ons iets lastiger, maar we wonnen de set wel met 25-17.

In de vierde set wisselden Bob en Bas B.  van plaats, Bob op de buitenkant en Bas op de dia. Bas speelde op de dia een van zijn beste sets van het seizoen, misschien solliciteert hij wel naar die positie? Haarlem werd langzaam moe, daardoor werden er veel individuele fouten gemaakt aan de kant van Haarlem. Atalante bleef zijn eigen spelletje spelen en daardoor konden we de set gemakkelijk binnen halen.  Setstand 25-11 (waar hebben we het eerder gezien).

Uitslag 0-4 en vijf punten mee naar Vinkeveen.

Volgende wedstrijd: vrijdag 8-12 thuis tegen Van Nispen aanvangstijd 21.15 uur.
Ik heb gehoord dat Jolanda (D1) haar laatste thuiswedstrijd speelt, kijken dus!!!

Bron: Bas B.