Oudenallen-Haaxman D2 pakt tweede 4-0
10 oktober 2009

Vrijdag 9 oktober speelde D2 haar eerste wedstrijd thuis tegen Smashing Velsen uit IJmuiden. Een vrij jong team met een Manon Flier look-a-like in de gelederen.

Kellie was met de fam een weekendje weg, Jet was bijna hersteld en ging de eerste set van start. Het ging goed en vrij makkelijk. In tegenstelling tot de vorige wedstrijd werd er nu erg goed geserveerd, bijna geen enkele fout te bespeuren. En beter dan dat nog, diverse personen maakten mooie reeksen, met name Annemarieke en Natalie, vaak zodanig moeilijk dat de bal niet meer terug kwam. Ook de aanval zat er lekker in, Inge, Annemarieke, Joke, Marjan en Natalie knalden er lekker op los. Eerste set 25-13.

In de tweede set kwamen de Smashing ladies wat meer op gang. Het balletje ging wat meer rond en als in de vorige set probeerden de Atalante dames leuke dingen uit met korte aanvallen, omloopjes, doorloopjes, inloopjes, uitloopjes.. Vooral met Marjan werden zo diverse punten gescoord, toch Jannie? Setje twee: 25-18.

In derde set waren er nog meer van die service reeksen, zelfs Annemarie maakte een rijtje, jaja. Het ging echt van een leien dakje, en nog maar weinig kwam echt gevaarlijk terug. Het werd een beetje een lolletje, maar nog wel een met-de-kop-erbij lolletje, de setwinst kwam geen moment in gevaar: 25-05.

In de laatset set kwam Jet weer terug en bediende de aanvallers op haar enthousiaste wijze. Natalie poeierde haar favoriete scherpe set-ups lekker door, ook Tineke werd regelmatig aangespeeld met veelal scorend resultaat, goedzo Tiny! De speciale afspraakjes aan het net (of op de 3m) werden steeds exotischer, we poogden er op los. Met name de mooie omloopballetjes Jet-Joke lukten perfect en zo maakten we het leuk voor ons zelf. Het resulteerde in een 25-17 en dus 4-0 winst!

Net op tijd klaar om nog even tijd naar de vijfde set bij D3-D5 te kijken. Erg leuk om te zien en persoonlijk vond ik de 3-2 voor D3 een erg leuke opstekert voor de jonge kanjers van D3! :)

Bron: mi