Creavorm Dames 3 speelt Super wedstrijd!
10 oktober 2009

Na een super goede, nieuwe warming-up, die Frans Roos voorstelde op de training, hebben we een super eerste set gespeeld! Deze nieuwe warming-up had als doel de traditie van het ‘oude’ team te verbreken, dat was de eerste set van de wedstrijden verliezen. Dit hielp, de eerste set hebben we gewonnen! Met setstand 25-17.

Wisselen van veld, nieuwe opstelling, en dan de tweede set in, een lekker potje volleybal, maar toch net iets minder dan de eerste set. De passes waren minder, en dan kan het spel ook niet lekker verder lopen. We waren het er allemaal over eens: “de eerste set ging beter, maar deze ging ook niet slecht”. Na deze set te hebben verloren stond het gelijk, 1-1. Er lagen nog kansen genoeg voor beide teams, op naar de derde set.

Service, mooie passes, goede set-up van onze super set-upper Xuee Lont en dan afmaken met een keiharde Smash van Tanja van Eijk of een mooie tactische bal net over het blok gespeeld door Denise van de Laan. Ook de tactische bal was een van de onderdelen waar het op de training, de donderdag ervoor, om draaide. En deze werd goed toegepast. De tegenstander was hier niet helemaal op voorbereid, en deze set wonnen we met 24-5.

Nu, 2-1 voor ons, liet Dames 5 weten het er niet bij te laten zitten en de wedstrijd met 3-2 te willen winnen. Maar wij zouden alles op alles zetten om deze set niet te verliezen. Goede services van Suzanne Arts, mooie ballen gespeeld door Annike van Kouwen en een goed inzicht van ons allen zorgden ervoor dat Dames 5 het moeilijk kreeg. Toch lukte het hen net iets beter punten te maken, waardoor ze deze set net aan wonnen met 25-23. 2-2 gelijkspel, het werd spannend.

Alle teams waren uitgespeeld, alle velden opgeruimd, behalve degene waar wij op speelden. Het publiekaantal werd groter, vooral omdat twee Atalante teams tegen elkaar speelden, dit de enige wedstrijd nog was die bezig was en het natuurlijk erg leuk is te zien hoe het jonge Dames 3 tegen het wat oudere Dames 5 speelt.

Set 5. Wij begonnen met serveren maar de ballen werden door de tegenpartij goed opgepakt en zo ontstonden er mooie, lange rally’s. Tactische ballen werden linksvoor net over het net gespeeld door Mariska van der Spoel, en goede reddingen door Malou de Vries maakten het spannend. We stonden achter met 9-13, maar alles kon nog. We haalden onze punten weer binnen, 14-13 voor ons. 14-14, 14-15 voor de tegenstander. Maar uiteindelijk wonnen wij, Dames 3, deze set met 17-15, en deze twee uur durende wedstrijd met 3-2. Wij hebben erg lekker gespeeld tegen Dames 5, en bedanken ze voor de superwedstrijd!

Bron: Maris