Oudenallen-Haaxman D2 pakt derde 4-0
12 oktober 2009

Inge, die normaal voorop rijdt en vrij snel demarreert (vooral als Marjan erachter rijdt :)) kon maandagavond 12-10 Tineke maar moeilijk volgen op weg naar de Beynes in Haarlem. Zelfs Joke werd in de haast bijna vergeten, de handdoek van Natalie was er niet en Tineke was zelf haar gel vergeten.

Wedstrijd 4 was voor het eerst met de voltallige D2 selectie paraat. Helaas was juf PR het fototoestel vergeten, dus sorry Tineke nog één keer nĂ­et op de teamfoto. Maar gas geven dat kan je wel hè.. en dan ook nog de kortst mogelijke route naar de Beynes vinden.. en ja daar zitten soms wat eenrichtingstraatjes bij.. Maarrrr, we hebben het in ieder geval wél netjes op tijd gered in tegenstelling tot de (exit) Kia van Martijn (H1) :)

De eerste set ging gelijk rapido. Super servicereeksen van Inge en Annemarieke maakten dat we met grote sprongen vooruit spurten. De sfeer zat er goed in, door setcoach Jet mooi positief voorgezet. Met 12-25 pakten we heel makkelijk de eerste set. In de tweede set kwam het net zo tot een zeer comfortabele 5-25. Veel punten werden makkelijk gepakt, opvallend vaak door service punten waar geen enkele arm aan te pas kwam, iets dat vorig seizoen bijna niet voorkwam. Het was wel sterk om te zien hoe het team accelereerde als de bal onverwacht terug kwam. Er werd alert gereageerd, goed en duidelijk geroepen en de 1-2-3 werd netjes genoeg gespeeld om te scoren.

In set 3 was er iets meer tegenstand van Die Raeckse, en aan Vinkeveense zijde werd het iets minder accuraat. Ondanks mooie combinaties door Jet ingezet, met name de mooie golfaanval met Inge naast Joke zag er erg gelikt uit, bleven de Rake dames tot 6-6 gelijk mee lopen. Maar de service werd mooi afgewisseld en ook de lekkere spetters van Tineke en Kellie schudden de thuisdames los: 25-14.

Aan het begin van set 4 waren er wat misverstanden en op time-out (0-5) van Annemarie begon het team aan een inhaalslag, wederom via een mooie servicereeks van Inge. Het bleek moeilijk het enthousiasme er in te houden, de concentratie zakte weg en dat resulteerde in wat onduidelijkheden in het achterveld. De Haarlemsen kwamen dichter bij maar niet te gek, met 20-25 pakten we gelukkig ook de laatste set. Wel heel vreemd om alweer met 4-0 te winnen, niet vaak zo meegemaakt. De kunst is wel om scherp te blijven en het interessant te houden. De hele wedstrijd tot aan het eind. Best lastig. Maar de vijf punten zijn weer binnen!!

Vrijdag 30-10 is de vijfde wedstrijd, 21:00 in De Boei.

Bron: mi