Scholentoernooi 2014

Dames 2 Update: 3 Overwinningen!
02 april 2024

Het is weer tijd voor een dames 2 update, en wat voor een! Met maar liefst 2, eigenlijk 3, wedstrijdwinsten op zak kan het team niet wachten om de avonturen te delen!

Verslag 1 kampioensavond: VCH versus Dames 2

Vrijdag 22 maart stonden we tegenover VCH, en wat een avond beloofde het te worden.

Het sportcomplex was gevuld met een verrassend groot publiek – of waren ze eigenlijk allemaal voor Dames 3 gekomen? Hoe dan ook, dat mocht de pret niet drukken. Temidden van alle kampioensvieringen die avond (H2 en D3), mochten wij ook een wedstrijd spelen.

Malou sprong weer bij het team in, en Jade gaf een welgemeende tip: "Rustig en zeker serveren, geen foutservice!" Een opdracht die zo complex en ingewikkeld leek dat Lieke zelfs twee keer de bal op het hoofd van haar teamgenoten serveerde. Soms moet je creatief zijn om een instructie te volgen, toch?

En tja, meer valt er eigenlijk niet te zeggen over die wedstrijd. Maar he, een overwinning is een overwinning, toch?

Verslag 2: Gestage Opmars in Purmerend

Op Goede Vrijdag stond er een nieuwe uitdaging voor Dames 2: een vroege reis naar Purmerend om de gestaakte wedstrijd van de vorige keer af te maken. De wedstrijd zelf? Het leek wel een script van een episch bijbels drama.

Met Nancy en Malou die het team kwamen versterken, was de spirit hoog.

Malou bleek niet alleen een geweldige aanvulling op het veld te zijn, maar ook een meester in het warm houden van flessen... of was het nou tetten? Veranderde nu het water in wijn? We laten dat mysterie maar even in het midden.

Met Martine als coach aan de zijlijn en een klein, maar enthousiast publiek (Emma's schoonouders en de kids van Nancy), waren de dames er klaar voor. Maar omdat de eerste set eigenlijk in Vinkeveen plaatsvond, hadden we onze eigen scheidsrechter en teller nodig. Spiritueel waren Regi en Inge onze apostelen, met Regi op de bok en Inge aan het tellen.

Marilot had zo haar momentje en verklaarde zichzelf tot Jezus van de avond, maar wie was dan de Judas? Dat mysterie zal altijd blijven hangen.

Met mooie service reeksen van Emma, Daan en Daphne waren de dames op weg naar de overwinning. Maar hoe ze het voor elkaar kregen? ....
Misschien was het wel de hand van een hogere macht die ons leidde naar de overwinning, of gewoon een flinke dosis volleybalvaardigheden vermengd met een vleugje goddelijke humor.

Bron: Lieke