Vinkeveense plassen 2

Vrijdag de 13e, geen pechavond!
15 november 2009

Vrijdag 13 november hadden wij, dames 3, weer een wedstrijd. Op het moment voor de wedstrijd stonden wij nummer 4 en onze tegenstander, VHZ uit Nieuw Vennep, een plaats onder ons, dus op nummer 5.

Warming Up
Het was wel vrijdag de 13e, wat volgens bijgeloof niks goeds belooft, toch hielden we de moed erin. Onze wedstrijd begon al laat op de avond, om 21.15. Dit zorgde er echter wel voor dat iedereen ruim op tijd aanwezig was, en dat we lekker konden warmlopen; rennen, knieheffen, hakken billen, zijwaarts, kruispas, armen en daarna de blok en duik oefening. Ondertussen waren de tegenstanders ook gearriveerd. Wij gaan lekker inspelen om warm te worden, elkaar zelf een beetje trainen door lange, korte, harde, hoge en/of lage ballen te spelen naar elkaar.

Filmpjes
Oke, eerste fluit wat betekent dat we gaan inslaan. Van onze aanloop en slag hadden we donderdag filmpjes gezien die Frans Roos een training ervoor had gemaakt en in slow motion had gezet. Door deze filmpjes zagen we zelf hoe wij aanvielen, en dat er zeker nog wat verbeterpunten zijn. Bij de een de slag, bij de ander de aanloop. Hier konden we bij het inslaan van deze wedstrijd wel even op letten, en dat is toch best apart. Daarna serveren, en hupakee… de wedstrijd kon beginnen.

Nieuwe traditie
Met Ruben Lont als coach begonnen we de eerste set. Onze traditie, de eerste set verliezen was al eerder verbroken, dus wonnen we de eerste set, Is dit onze nieuwe traditie, de eerste set winnen? En waar ligt dit dan aan? Aan de nieuwe teamsamenstelling? In ieder geval gaat het spel binnen het team steeds beter. We zijn beter op elkaar ingespeeld, en vertouwen op elkaar. Staat er iemand achter en zou jij de bal anders bovenhands moeten pakken? Dan laat je hem gaan en pakt degene achter jou de bal onderhands. Krijgt de set-upper de eerste bal, dan nam Denise van de Laan deze bal over en zorgde voor een mooie set-up. Annike van Kouwen kon deze bal met een mooie midden set-up keihard afmaken. En dan is de eerste punt binnen.

Scorebord
Aangezien het cijfer 1 op het scorebord ontbrak en er een nieuw scorebord over was, wisselden we de scorebords en gingen we verder met de nieuwe. Dit was achterafgezien niet zo’n goed idee, want deze set ging niet zoals het moest. Tanja van Eijk probeerde nog wat punten te maken met haar super service, maar dit mocht niet baten. We verloren deze set. Lag dit dan toch aan het veranderen van scorebord?

Derde set
Om toch het zekere voor het onzekere te nemen gingen we het vervolg van de wedstrijd verder met het oude scorebord. Er werden veel moeilijke ballen van de grond gehouden. De passes waren hierdoor niet altijd even goed. Toch probeerde Xuee Lont de bal te set-uppen en deze werd goed afgemaakt. Al dan niet door een smash bij het net, of door een prikbal van Mariska van der Spoel op buiten en Lisa Beijer op midden net over het blok. Dit scoorde punten en na deze set stond het 2-1.

Geen vijf sets
Oke, 2-1 voor. Als we deze set zouden weggeven zouden we nog een 5de set moeten spelen. Maar dat gebeurt niet, we winnen deze set en de eindstand van deze wedstrijd is 3-1!. Dit komt onder andere doordat er halverwege deze set werd gewisseld voor een speler van lengte, en dan heb ik het over Malou de Vries op de buiten. Springt lekker en smasht de bal zodat we weer een puntje hebben. Ook Suzanne Arts was lekker in vorm en hield wat moeilijke ballen van de grond zodat ze verder gespeeld konden worden.

Na deze wedstrijd zijn we 1 plaats omhooggeklommen in onze poule, en staan we 3de. Vrijdag moeten we weer tegen deze tegenstander spelen, maar dan bij hun.

Bron: Maris