Scholentoernooi 2014

Vinkeveense plassen 2

D3 wint met 3-1 van de nummer 1!
17 januari 2010

Vrijdag 15 januari 2010 was het zover. In onze thuishal De Boei mochten we om 20.00 uur een wedstrijd spelen tegen de nr 1 uit onze poule. V.V. Ouderkerk D1. Zelf stonden we rond de 4de plek.

Het beloofde een spannende en uitdagende wedstrijd te worden. De meiden van Atalante D3 waren helemaal compleet en konden met een goede warming-up aan de wedstrijd beginnen. Een sterk team stond opgesteld voor de eerste set, en inkomen in het spelletje en gaan… Veel aanmoediging vanaf de zijkant en de meiden  speelden een leuk spel. We stonden op een gegeven moment met een kleine 10 punten voor, maar helaas. We gaven veel punten weg door foute services, maar opgeven was er niet bij. Moeilijk geslagen ballen werden netjes gepassed door Malou de Vries, en wel zodanig dat Xuee Lont, onze set-uppster, de bal met een mooie set-up naar de aanvalsters kon brengen en deze keihard geslagen kon worden door Tanja van Eijk. Dit leverde weer punten op, en door goed te blijven opletten wonnen we deze set met 26-24.

De eerste set was binnen, we lieten zien wat we konden en zo konden we ook de tweede set beginnen. Een nieuwe opstelling in het veld, en knallen maar. Onze diagonaal Denise van de Laan zorgde voor de set-ups wanneer Xuee Lont deze niet kon set-uppen. En dat ging goed. Mariska van der Spoel zorgde voor een aantal mooie buitenaanvallen en Annike van Kouwen voor de middenaanvallen. Deze set was het spelletje iets minder dan de eerste set, onze super coach Frans Roos nam een Time-out, hierin werd er weer even op een paar punten gewezen om ook deze set te winnen, en dit hielp. Deze set wonnen we ook met 26-24.

Al twee sets te pakken van de nummer 1! Op naar de derde, helemaal voorbereid stonden we klaar om te beginnen. De eerste paar services van Ouderkerk kwamen in het net terug, en zo begonnen we met een kleine voorsprong. Deze voorsprong werd groter door een aantal achteraanvallen van Suzanne Arts waar Ouderkerk niet altijd op voorbereid was. We stonden lekker te serveren, te passen, aan te vallen en speelden ons eigen spelletje. Hierdoor wonnen we deze set met een groot puntenverschil van 25-12.

Al 3-0. De wedstrijd was al gewonnen, en ons kon niks meer gebeuren. De laatste set moest nu nog worden gespeeld. We waren er niet meer helemaal bij, de pass ging niet lekker en de bal vloog alle kanten op. Onze tweede coach Ruben Lont vroeg een time-out aan, en hierna speelden we de set verder. Lisa Bijer proberen nog wat punten te pakken door tactisch te spelen. Deze set werd verloren met 25-15….

Toch hebben we met 3-1 van de nummer 1 gewonnen!, wat betekend dat we nog maar 4 punten achter de nummer 1 staan. Een super wedstrijd meiden!

Bron: Mariska