Minidag 24-9-22

D1 als kampioenen de winter in !
21 december 2006

De Atalante Dames gesponsord door Krijn Verbruggen en Haaxman lichtreclame hebben de afgelopen week goede zaken gedaan voor de stand in de competitie. Afgelopen dinsdag stond de inhaalwedstrijd op het programma tegen het in de middenmoter Afas-LEOS, vrijdag werd de wedstrijd tegen Wilhelmina gespeeld.

Doordat deze wedstrijd tegen Afas-LEOS in eerste instantie was afgezegd werden de dames gedwongen deze wedstrijd te spelen op een trainingsavond. Dit haalde het beste in de Vinkeveense formatie naar boven, ook al was daar in het begin van de wedstrijd weinig van te zien. Voordat de dames goed en wel door hadden dat begonnen was stonden ze al met 7-0 achter. Deze grote achterstand werd echter in de daarop volgende service beurt van Carin van Tellingen ongedaan gemaakt en zo konden de dames in de wedstrijd groeien. De eerste set was nog redelijk spannend maar de tweede en derde set werden met speels gemak gewonnen. Dit gaf coach Johan de gelegenheid het een en ander uit te proberen. Zo werd de zeer goed spelende spelverdeelster Nancy Schockman gewisseld voor de talentvolle Laura Kuijl, die dit zeker niet onverdienstelijk deed. Verder werd er geen gebruik meer gemaakt van de diensten van de afscheidnemende libero Jolanda Schockman. Dit bracht wel wat onrust in het veld maar de dames lieten zich niet uit het veld slaan en bleven goed in de wedstrijd. Aan het einde van de set werd het toch nog erg spannend. Met de wissel van Nancy voor Laura kwam de rust weer terug in het veld  en zo werd de  vierde set winnend afgesloten zonder al te veel problemen. Met de einduitslag van 4-0 konden de dames van Atalante alleen maar tevreden zijn.

Op vrijdag 15 december werden de dames verwacht in Amersfoort waar de laatste wedstrijd voor de “winterstop” gespeeld moest worden. De tegenstander Wilhelmina bezette een plaats in de onderste regionen van de ranglijst. Mede hierdoor waren de Vinkeveense dames afgereisd met de talentvolle aanvalster Kellie Bocxe.

Na wat vertraging werd sloom begonnen aan de wedstrijd. Eenzelfde beeld als in de thuiswedstrijd tegen Afas tekende zich af, waarin vooral met de service goed gescoord werd aan beide kanten. Halverwege de set waren de Vinkeveense echter goed bij de les en werd er uit alle mogelijke kanten van het veld gescoord. Hierdoor werd de set met zeer grote voorsprong winnend afgesloten.

De tweede set was de Atalante trein niet te stoppen en was het verschil zomogelijk nog groter. Ondanks allerlei mogelijke vertragende acties van de Amersfoortse dames was het verschil in de derde set zo groot dat ook deze wedstrijd weer een talentvolle speelster in de gelegenheid gesteld werd om haar kunsten te vertonen. De goed spelende Marlieke Moen moest plaatst maken voor Kellie die na een wat zenuwachtig begin haar talenten liet zien.

In deze gewijzigde opstelling werd ook de vierde set na een spannend einde winnend afgesloten en zo werd opnieuw het volledige aantal punten aan het saldo toegevoegd. Doordat de nummer 2 op de ranglijst onverwachts verloor van de nummer 6, Afas-LEOS, staan de dames nu fier bovenaan met een gat van zeven punten.

De volgende wedstrijd wordt gespeeld op donderdag 4 januari. Dames 1 komt dan voor de beker uit tegen het in de regiodivisie uitkomende Stam/SoVoCo. Dit gaat ongetwijfeld voor meer uitdaging zorgen en support is dan ook zeer welkom in de eigen Boei. De aanvangstijd is 20.00 uur. Tot dan!

Dames 1 wenst iedereen heel fijne feestdagen en een gezond, sportief en gelukkig 2007!

Bron: Inge V