Minidag 24-9-22

D2 meiden uit de polder go Amsterdam
17 januari 2007

Dinsdag de 16de trainden de dames van 2 een keertje niet. Er was een wedstrijd gepland. De twee Ibiza’s van de Bakkertjes scheurden onder routeleiding van Loeps naar de plek van bestemming, de Van Hogendorphal. Echt hartje Amsterdam daar, allemaal oude straatjes vol geparkeerd met auto’s, maar hier en daar ook een beetje opgemodernd met hippe straatarchitectuur: veeeel verkeersheuvels. Uiteindelijk kwamen we na veel links-rechts werk en die-tours vanwege verhuiswagens die de weg blokkeerden, bij de hal aan. Niet te ver uit de buurt geparkeerd en even de parkeermeter gecheckt: twee euro per uur. Inge kwam al aanhollen, die wil altijd chippen. En met de (maar liefst) 5 euro op de kaart lukte dat net tot 22:40u. De tweede werd contant gedaan.

Die parkeerbonnetjes kwamen er trouwens niet 123 uit. Ja al die knoppen en kleine lettertjes ook op zo’n apparaat.. De rij achter ons werd als maar langer. Op z’n plat Amsterdams hoorden we: "nouw, ik goa wel ff bij die andere probere.." Ja sorry hoor, deze dingen hebben we op het dorp niet, even rustig kijken hoe dat ook weer allemaal werkt.. Een ander vervolgde (goedbedoeld): "Volgens mein mot je die groene knop hebbe…"  Afijn na een kwartier waren we klaar en lagen de bonnetjes in de auto. Flink verlaat sjeesden we de hal binnen waar Annemarieke al een half uur in haar up had staan warmhuppelen. Snel de gympen aan en het veld op.

Een grote inleiding deze keer want over de wedstrijd is niet zoveel spectaculairs te melden. De eerste set wonnen we nog met 25-17. Het ging toen nog best behoorlijk en als vanouds. Serveren was ok, passen en aanvallen prima en dat ondanks de ietwat gestresste start. Wel lange rally’s, de lila dames van Xenon waren (ook?) pit
tige allrounders. Correcte scheids deze keer, daar lag het niet aan.

De 3 sets erna hebben we verloren met 25-21, 25-20, en 25-20. De pass was een stuk minder, er waren nóg langere rally’s (wel spannend) waarbij Xenon goed gebruik maakte van de gaten aan onze kant: op het midden, net achter het blok en in de (serveer) hoeken. Ja de theorie van de gaten weten we wel, maar in de praktijk werden we echt een beetje gedold. Ze hadden het echt goed in de gaten (mmnnja…). Het was echt beneden peil, want vaak moeten we het toch hebben van taai verdedigingswerk. Ballen vielen tussen mensen in, ballen schoten soms weg, verkeerde uitgangsposities… nou, deze wedstrijd (op zo’n gekke dinsdag) maar weer snel vergeten dus.
(Wel genoeg trainingsstof zo Erik?)

Een positief eind:
-Xenon had vorige week ook gewonnen van VCH (de nummer 1).
-Wilma
(D3) deed mee, en het ging nog lekker ook.
-Op tijd weer terug bij de auto, géén boete.
-Nog een borreltje gedronken in de Boei, vrij parkeren!
-Op naar de volgende wedstrijd!

Bron: mie