Atalante D1 wint
15 november 2010

Vrijdag 12 november mocht het dan eindelijk zover zijn, Atalante D1 won haar eerste competitiewedstrijd van dit seizoen. Hiermee lijken de trainingen, peptalks en vooral de grote wil zich eindelijk om te zetten in een bijbehorend resultaat.

Om 21.00 begon de dames gesponsord door Haaxman Lichtreclame en Krijn Verbruggen de wedstrijd tegen het Loosdrechtse Lovoc. Beide teams hebben tot nu toe een gelijk aantal punten behaald in de competitie, deze wedstrijd zou blijken welk team boven behoord te staan. Waar vorig jaar dezelfde strijd voor de teams nog gold voor de top 5, draaien beiden momenteel mee aan de onderkant van de competitie.

Met slechts zeven speelsters begon Atalante aan de wedstrijd, Carin van Kouwen en Danielle van der Horst moesten worden gemist vanwege kuit en neus blessures. Nancy Lijten werd deze wedstrijd dan ook niet ingezet als libero, maar op de diagonaal positie. Irma Schouten begon als spelverdeelster, Jana Chatrnuchova en Suzan Heijne speelden op midden en Loes Kuijper en Mirjam van der Strate op de buitenpositie. De eerste set werd sterk gestart, Mirjam en Nancy wisten met wisselende geplaatste ballen veel te scoren. Met een 5-4 voorsprong mocht Nancy serveren, en bewees hiermee dat het team deze serve de eerste wedstrijden gemist had. Met tien punten op een rij was de voorsprong al snel uitgelopen tot een 15-4 een leek de set gespeeld. Lovoc wist nog iets dichterbij te komen maar Atalante won deze set gemakkelijk met 25-15.

De tweede set werd Atalante op het feit gedrukt dat het resultaat van de eerste set, niets hoeft te zeggen over het vervolg. Lovoc kwam snel op voorsprong zonder hier veel voor te doen, het was Atalante zelf die de slordige fouten maakte door uit te slaan en uit te serveren. Met een 7-1 achterstand vroeg coach/trainer Sjaak Immerzeel een time-out aan om het team weer gefocust te krijgen. Voor lange tijd bleef Lovoc aan kop, Atalante kon de pass goed brengen aan spelverdeelster Irma die hierdoor makkelijk set-ups kon geven. Het lukte de aanvallers alleen niet meer om zo doeltreffend te scoren als in de eerste set wat zorgde voor een stand van 22-24 tegen toen Suzan Heijne moest serveren. Met tweede goede services kwam de stand gelijk op 24. Marleen Sondermeijer werd het veld binnengebracht op het midden en wist het laatste punt voor Atalante te scoren met een killing-block, eindstand; 27-25.

De derde set maakte Atalante dezelfde fout als de tweede, er waren veel slordigheden wat veel punten kostte. Ondanks strak geslagen ballen van Loes en Jana liep de achterstand snel op. Marleen Sondermeijer werd op de helft van de set binnen het veld gebracht om voor een ommekeer te zorgen, wat dit maal helaas niet mocht baten. De set eindigde op 23-25. Om geen herhaling te krijgen van de vijfsetters waar de dames de laatste tijd veel van hadden gezien, moest de vierde set worden gewonnen. Gedreven begonnen de dames aan deze laatste set en lieten de fouten van de tweede en derde set achter zich. De afwisseling in de aanval was terug, tot geslagen ballen van Irma aan toe. Lovoc leek het volleyballen op te geven en de set werd gewonnen met 25-13.

Deze 3-1 winst is de eerste zege voor Atalante D1, welke door zal worden gezet in aanstaande wedstrijd op donderdag 18 november wanneer het team tegen SVU speelt.

Bron: Suzan