Vinkeveense plassen 2

Atalante H1 in de race voor kampioenschap???
21 november 2010

De A-side mannen van Atalante kregen afgelopen vrijdag VIP H1 uit Purmerend op bezoek. Deze onbekende tegenstander staat 6de in de competitie en dus weer een lastige opgave voor de mannen uit Vinkeveen. Bij winst zouden ze 2de staan met 1 wedstrijd minder gespeeld dan de nummer 1.

De 1ste set van de wedstrijd werd meteen vanaf het begin goed en solide gespeeld waardoor VIP het nakijken had en de gehele tijd tegen een achterstand aankeek die ze niet meer in wisten te halen. Deze 1ste set werd heel makkelijk gewonnen met 25-12.

Dat werd dus opletten in de 2de set dat de ploeg er niet te makkelijk over zou gaan denken. Helaas bleek dat dus wel zo te zijn. Het solide spel van Atalante draaide om in een set met veel persoonlijke fouten waar de tegenstander van profiteerde. Het tweede bedrijf werd nipt verloren met 22-25.

Er moest weer wat gebeuren om de mannen wakker te schudden. Martijn de Vries werd gewisseld voor Leonard de Jong. Vers bloed in het team om te proberen de tegenstander het nakijken te geven. Deze set moest gewonnen worden om de aansluiting met de nummer 1 in de competitie te houden. Het spel in de 3de set begon er weer op te lijken, maar VIP gaf zich niet snel gewonnen en ging de strijd vol aan. Hierdoor moest Atalante nog beter en foutloos gaan spelen. Na een spannende set waarbij Atalante de hele tijd het voortouw nam met nog een goede eindsprint van de tegenstander werd deze nipt gewonnen met 25-22.

2-1 voor met het winst gevoel in het koppie en het enthousiaste publiek achter ons werd vol goed moed met de 4de set begonnen. De Atalante mannen gingen gewoon door met het solide spel dat ze eerder in de wedstrijd hadden laten  zien. Door het goede passen van Erik Verbruggen en Sven Pothuizen kon de spelverdeler Frans Roos zijn aanvallers makkelijk bedienen. De vierde set werd daardoor makkelijk gewonnen met 25-17. Met de 3-1 overwinning voor de A-side mannen uit Vinkeveen staan ze nu 2de in de competitie. De volgende wedstrijd is aanstaande woensdag in Hoofddorp tegen VCH H2. Deze staan 10de in de competitie.

Bron: Erik