Scholentoernooi 2014

H1 wint van Sovoco
26 januari 2007

De heren van het door Mulder Transport gesponsorde eerste herenteam speelden vrijdagavond 26 januari een thuiswedstrijd tegen de nr. 2 uit de competitie, Sovoco. De gasten uit Soest hadden hun thuiswedstrijd weten te winnen met 3-1. Atalante, super gemotiveerd door de verliespartij tegen Wilhelmina, had zich voorgenomen het in groten getale opgekomen publiek iets te laten zien. Dat kwam er ook. Na een 0-2 achterstand stapten de mannen van Atalante uiteindelijk als winnaars van het veld. Door 3 sets op rij te winnen wonnen zij uiteindelijk met 3-2. Setstanden waren: 19-25, 21-25, 25-22, 25-17 en 15-13.

Atalante, geheel compleet, begon met Robert Hardeman en Johan van Westendorp buiten de basis. Atalante startte niet goed en al snel wist Sovoco een gaatje te slaan met Atalante. De mannen van Atalante wisten nog wel aan te klampen, maar het geslagen gaatje was een te grote hindernis om te nemen. Sovoco wist deze set vrij makkelijk te winnen met 19-25.

In de 2de set kwamen Robert en Johan binnen de lijnen. Zij brachten meer variatie in de aanval van Atalante, maar een echte voorsprong leverde dat niet op. Atalante wist wel langer mee te komen met de gasten uit Soest, maar ook deze set moest Atalante aan Sovoco laten en wel met 21-25.

De 3de set kwam Atalante steeds beter in hun spelletje. Ook werd het blok aan Vinkeveense kant sterker en sterker. Alleen met plaatsballen wisten de heren van Atalante geen kwaad. Elke keer zat er wel weer een hand aan van Sovoco of zat een speler van Sovoco op de juiste plaats in het veld. De Vinkeveners lieten zich echter niet gek maken en bleven zoeken naar oplossingen om te scoren. Door goede vechtlust en winnaarsmentaliteit wisten zij een voorsprong te nemen die genoeg bleek om de set te winnen, 25-22

De 4de set moest Atalante alles of niets spelen om er nog een 5de set uit te slepen. De eerste de beste bal was een direct punt voor Atalante. De toon was gezet, zo bleek. Met goede aanvallen en sterke blokkeeracties werd Sovoco overklast. Atalante liep met het grootste gemak uit en Sovoco liet het gestaag toe. Ook na hun 1ste time-out veranderde er niets aan Sovocokant. Atalante speelde de set gemakkelijk uit met een 25-17 eindstand als gevolg.

Door deze gelijke stand diende er nog een 5de beslissende set gespeeld te worden. Atalante verloor de toss, maar wist wel het eerste punt te maken. Tot aan de veldwissel bij 6-8 voor Sovoco kon het nog alle kanten op, maar Sovoco was wel het eerst bij de 8 punten en de daarbij verplichte veldwissel. Het werd 6-9 en daarna was het Atalante die nadrukkelijker aan de touwtjes ging trekken. Ze trokken de stand gelijk en bij 13-13 was het een passfout aan Sovocokant dat Atalante op matchpoint deed belanden. De serve werd goed verwerkt door Sovoco, de daarop volgende aanval werd goed doorstaan door Atalante, maar de aanval van Atalante was niet krachtig genoeg. De bal kwam weer terug aan Atalantekant en daarna tactisch gespeeld en door het niet goed verwerken van deze laatste bal aan Sovocokant, wisten de mannen van Atalante de 5de set naar zich toe te trekken. Hierdoor behalen zij 3 terechte punten.

Een druk programma volgt voor de Vinkeveners. Op donderdag 01 februari staat de bekerwedstrijd thuis tegen Croonenburg (3de divisie team) op het programma. Vrijdag 02-02 wacht er een uitwedstrijd tegen Keistad, woensdag 07-02 moet de inhaalwedstrijd tegen Huizen (uit) gespeeld worden en op vrijdag 09-09 staat de thuiswedstrijd tegen Forza op de rol. Op 16-09 wordt er dan nog uitgespeeld tegen Omniworld in Almere.

De foto's van de wedstrijd zijn te vinden in het fotoalbum:

Bron: Duncan

Volg Atalante Vinkeveen