Vinkeveense plassen 2

D2 scoort goed op pannenkoeken en vissticks
27 januari 2007

We hadden de late wedstrijd op vrijdag 26 januari tegen Haarlem 4. Deze keer was Inge er een keertje niet en Lotte onze zevende man/vrouw. Voor de thuiswedstrijden hebben we meestal een heuse coach, en Bouke was present.

Vooraf eerst even bij MC1 gekeken, deze jonge aspiranten hadden de afgelopen 2 wedstrijden voor het eerst eens gewonnen en zijn echt razendenthousiast. Helaas was SAS letterlijk een maatje te groot, maar onder aanvoering van coach Mariëlle en trainster Irma zijn er toch heel wat mooie ballen in drieën gespeeld. En die rare flut-tikjes van die lange Sasmeiden waren écht niet mooi, écht niet.. Leuk trouwens de foto’s van MC1/JC1 in het fotoalbum, die onze verenigingsfotograaf Sven heeft gemaakt!!

Dan H1 op het middenveld, eerste 2 sets verloren maar daarna ging het de goede kan op. Set 3 wel gewonnen maar nog niet overtuigend. Set 4 was duidelijker. Dan de 5de set. Eerst nog even de waterflessen uit de auto halen en bij terugkomst stonden de mannen met de wissel 6-8 achter. Waarom flessen halen zo lang duurt, hoort ik u denken.. Nou, aan de bar zaten daar de gezellige coaches Carl en Ricardo van JC1. Even horen wat ze gedaan hadden. De jongens hadden een eitje verwacht, maar de eerste set verloren. Daarna goed teruggekomen en met 2-1 gewonnen. Goed bezig die jongens!

Terug bij H1. Inmiddels zaten de meiden niet meer op de bank maar stonden langs het veld. Tot de 12 stonden de mannen achter en begon de grote inhaalrace. Het was razendspannend. Puntje voor puntje werd bijgesnoept, er werd lekker geklapt en gejoeld, en ja ze wonnen! Leuk!

Dan de eigen wedstrijd. We kwamen maar een beetje moeizaam op gang. (Ik blijf dit wel vaak herhalen lately..) Haarlem staat ergens op een tiende plek en we konden er geen flitsende fanatieke wedstrijd van maken. Het was vaak een beetje stilletjes (vooral toen beide wedstrijden naast ons klaar waren) met af en toe mooie spetters. De eerste 3 sets wonnen we, maar niet eens echt ruim. In de derde set kwam Lotte in het veld en het ging hartstikke leuk, verschillende punten werden door haar gescoord! De vierde set bleven we een beetje achter. De pass bleef wat hangen, veel persoonlijke foutjes en slordigheidjes.. Afijn, het lukt niet die laatste set. Al met al 3-1 gewonnen. Toch leuk, weer eens winnen!!

Napraat..
-Loes doet het goed op pannenkoeken met spek en kaas, ze stond weer top te spelen.
-Van Annemarieke weet ik niet wat ze gegeten had, maar die stond ook lekker te ballen.
-Natje had gebakken aardappeltjes, vissticks, boontjes, geen appelmoes en mayo gegeten, das ook echt een aanrader als je lekker op de buitenkant wil scoren.
-Jet had een lekkere rooie boei na de eerste 2 sets verdeelwerk, lag de pass wat minder, of zat de vakantie nog in de benen??
-Joke moest na de wedstrijd om 3 uur al weer op voor een vakantie op de witte bergen.
-Ben benieuwd wat onze trainer/supporter Erik opgevallen is.
-Lotte heeft het top gedaan, zo bouwen we samen toch mooie ervaring op!

Volgende wedstrijd: zaterdag 13:00 in de Wibauthal in Amsterdam.

Bron: mie