Scholentoernooi 2014

Met minimaal verschil toch volle pond voor D2!
20 november 2011

Afgelopen zaterdag 20-11 ging het tweede damesteam van Atalante op bezoek bij Smashing 72 in Diemen. Zaterdag is voor de meeste niet de favoriete speeldag, maar de dames hadden er wel zin. Er moest weer eens gewonnen worden. De laatste twee wedstrijden hadden de Haaxman dames het in eigen hand, maar hebben beide wedstrijden met een 2-3 nipt verloren.  Het team kende een mooie start van het seizoen, waarbij aardig wat punten tegen de sterkere teams bijeen waren vergaard, maar door wat verlies partijen staan de dames inmiddels negende. Smashing 72 staat 2 plaatsen onder Atalante. De Haaxman formatie moest het wel doen zonder Annemarie Bakker (vakantie) en Annike van Kouwen (werk).

Al bij het inslaan lieten de jongere tegenstanders zien wat voor kracht zij in huis hadden met hun snoeiharde aanvallen en services.  Atalante zou het moeten hebben van hun routine en slim spel!

In het eerste bedrijf begon Jet Feddema als spelverdeler. Tineke Vellekoop diagonaal aan de spelverdeler. Joke Ruizendaal en Debby van der Hoorn (beide net weer terug van een blessure) in het midden. En Nathalie van Scheppingen en Inge Bakker op de buitenaanval.  En wat al bij het inslaan te zien was, bleek ook in de wedstrijd. Atalante moest het meer hebben van geplaatste ballen en de jonge Diemense formatie van de aanvals- en servicekracht. In het begin keek Atalante tegen een achterstand aan. Maar naarmate de wedstrijd vorderde kreeg de Vinkeveense formatie de harde serve beter onder controle en werd er door de tegenstander vaker uit geslagen. Na een spannende eindstrijd met veel reddingen wist Atalante de winst naar zich toe te trekken 23-25.

De tweede set werd op dezelfde wijze voortgezet, ware het niet dat geen van de teams afstand kon nemen en zo gingen de teams gezamenlijk op richting de 25 punten. Omdat twee punten verschil nodig is liep het door tot voorbij de 30 puntnen. Gelukkig waren er toen een paar mooie smashes van Debby van der Hoorn en Nathalie van Scheppingen waardoor er eindelijk twee punten verschil op het scorebord te zien was: 31 -33 voor Atalante!

De volgende set kwam Annemarieke Wijnands erin voor Tineke Vellekoop en Marjan Blenk voor Joke Ruizendaal.  De Diemense formatie leek toch een deuk opgelopen te hebben. De Haaxman dames liepen de hele set een paar punten voor. Op het een stand van 17-22 leek de winst binnen handbereik. Alleen door wat slordige foutjes en een paar knullige ballen stond het toch ineens weer 22-23! Na een time-out was iedereen weer bij de les. Na nog een snoeiharde aanval van de tegenstander maakte Atalante het karwei af met een stand van 23-25.

In  laatste bedrijf kwam Tineke Vellekoop erin voor Inge Bakker. Weer leek het alsof Smashing in een dip terecht was gekomen en ook dit keer nam Atalante de lead. Maar met een laatste (aanvals) kracht inspanning kwamen de tegenstanders weer terug! En ook dit keer werd het weer spannend! Met behulp van slimme geplaatste ballen van Jet Feddema en de aanval van Nathalie van Scheppingen wisten de Vinkeveners ook deze set binnen te halen 24-26.

Met het minimale verschil van slechts 8 punten (!) hebben heeft het tweede damesteam van Atalante toch mooi 5 punten binnen gehaald! En staan inmiddels weer 8e, een stijgende lijn die de dames graag door willen zetten!

Bron: Inge

Volg Atalante Vinkeveen