Heren 4 wint overtuigend topper!
05 februari 2012

De mannen van heren 4 mochten 3 februari aantreden voor de topper tegen Christofoor. Het team uit Zwanenburg had sneeuw en gladheid getrotseerd om lekker een partijtje te volleyballen in de Boei. Atalante had nog iets goed te maken, want de uitwedstrijd was met 3-2 verloren na een 2-0 voorsprong. Maar met de wetenschap dat wij ondertussen veel beter op elkaar waren ingespeeld, zagen wij ook deze wedstrijd met vertrouwen tegemoet.

Met 7 man (Hildo was verhinderd) begonnen wij aan de wedstrijd. Het was al direct een gelijk opgaande strijd, en we wisten meteen dat we het deze avond niet cadeau zouden krijgen. Helaas moest Wil al snel gewisseld worden (lichte spierverrekking) en Tim nam zijn plek over. Christofoor had af en toe een hele sterke opslag die vaak niet goed bij ons achterin verwerkt kon worden. Juist hierdoor ging de eerste set redelijk gelijk op. Ook ontbrak soms de scherpte bij afvallende ballen binnen de 3 meter. Gelukkig liep de aanval lekker en haalden wij de eerste set binnen met 25-18. De tweede set toonde eigenlijk een zelfde beeld. Wederom stonden wij niet helemaal scherp te verdedigen, maar de aanvallers van Christofoor sloegen veel ballen ver uit, terwijl bij ons de aanval lekker liep. Een 25-20 setstand was het gevolg.

De derde en vierde set vertoonden een licht gewijzigd beeld. Wij waren achterin veel scherper, en aanvallend lukte eigenlijk alles. Prachtige setups van Mario en Hans werden aanvallend heerlijk tot punten verwerkt. Mark had de avond van zijn leven, en timmerde alles keihard binnen de lijnen. Zelfs de gekste toverballen werden prachtig ingeslagen, en de gaten in de Zwanenburgse verdediging werden prima gevonden. Ook stond er regelmatig een killing blok met o.a. Joost, waardoor de aanvallers van Christofoor het geloof in een goed resultaat al snel verloren.   Zo eindigde deze sets in 25-17 en 25-14. Een hele mooie 4-0 overwinning tegen deze sportieve tegenstander was een feit, en wederom weer een concurrent afgeschud.

Bron: RobH