Heren 4 strijdend ten onder
03 oktober 2012

Afgelopen maandag 1 oktober mocht heren 4 al om half 8 in de Beyneshal aantreden. Ondanks dit vroege tijdstip en wat wegblokkades was iedereen op tijd binnen en kon de wedstrijd beginnen. FHC was met een indrukwekkende afvaardiging van 9 man komen opdagen, waarbij vooral één speler opviel door zijn lengte van boven de 2 meter.

De eerste set liepen wij eigenlijk continue achter de feiten aan, maar door veel inzet en strijd lukte het ons toch om in de buurt van FHC te blijven. Bij 26-25 achter kreeg Joost een prachtige set-up op linksvoor van ondergetekende, helaas had ik even over t hoofd gezien dat Joost nog overeind aan t krabbelen was na een eerdere reddingspoging. Daarmee ging de 1e set verloren met 27-25.

De tweede set was niet goed van onze kant, en we hadden erg veel last van de lange middenaanvaller. Ondanks de gebruikte technieken van deze man (pattex aan de handen??) scoorde hij erg veel punten en werden onze aanvallen vaak in de kiem gesmoord. Een 2-0 achterstand in sets was een feit.

Maar zoals eerder liet heren 4 weer blijken over veerkracht te beschikken, en hadden wij nog steeds geloof in een goed resultaat. Met veel strijd en energie werden de 3e en 4e set gewonnen met respectievelijk 25-21 en 25-10. De vijfde set ging redelijk gelijk op maar moesten wij toch, moe gestreden als we waren, aan de tegenstander laten. Uiteindelijk konden we ondanks het verlies toch terugkijken op een mooie wedstrijd en waren wij een beetje de morele winnaar omdat we van een 2-0 achterstand wederom mooi waren teruggekomen.

Bron: RobH