Scholentoernooi 2014

Heren 4 wint weer!
14 oktober 2012

Afgelopen vrijdag mochten wij eindelijk weer eens aantreden in volle bezetting. Met Hans in topconditie na zijn vele kilometers fietsen begonnen wij aan de 4e wedstrijd alweer. Na twee overwinningen en een nipte nederlaag waren we vooraf positief gestemd over deze wedstrijd. Adriaan begon zelfs voor de wedstrijd al over een mogelijk kampioenschap te hallucineren.

De eerste set was het even wennen aan het feit dat Hans er weer bij was, en mede door veel fouten bij de opslag ging deze eerste set verloren met 22-25. Wakker geschud begonnen wij goed aan de 2e set, en nu liep de opslag al veel beter. Deze set ging dan ook naar ons toe met 25-21. Duidelijk was toen al dat beide ploegen erg aan elkaar gewaagd waren.

Met een bijzondere maar vaak effectieve middenaanval trok VCH de 3e set naar zich toe met een nipte 25-27. Maar zoals vaker dit seizoen gingen de kopjes bij de Electroworld mannen niet hangen en gingen we de 4e set er weer vol in. Hoe langer de wedstrijd duurde des te meer begon Hans te genieten van de strijd. Dit had hij duidelijk gemist en kwam steeds beter in zijn spel. Mede dankzij lekkere set-ups en dito aanvallen ging deze 4e  set naar ons met 25-20.

Met de verloren 5e set in de vorige wedstrijd nog in ons hoofd begonnen wij aan deze beslissende ronde! Deze moesten wij van ons zelf winnen. We lieten VCH niet meer in hun spel komen, en met een mooie 15-6 eindstand was de 3-2 winst een feit.

Na 4 wedstrijden is het ons duidelijk dat de krachtsverhoudingen erg dicht bij elkaar liggen en dat elke wedstrijd gevochten moet worden om elke punt. Maar dat is heren 4 dit seizoen klaarblijkelijk wel toevertrouwd. Eerstvolgende wedstrijd is de derby tegen Veenland op 26 oktober in Wilnis. Een wedstrijd op zich!

Bron: RobH

Volg Atalante Vinkeveen