Vinkeveense plassen 2

H1 haalt stevig UIT en bekert dóór
23 december 2012

Op dinsdag 18-12-2012 moesten de mannen van A-side H1 tegen de mannen van Forza H2 voor de bekerwedstrijd spelen. Onze tegenstander speelt ook in de 1e klasse maar dan in een andere poule, waar zij 2e in de competitie stonden ten tijde van deze wedstrijd.
Voordat we gingen inspelen en warmlopen werd er door de mannen van Forza een poging gedaan om ons verbaal te intimideren. Met hard klappen en veel geschreeuw kwamen de mannen bij elkaar voordat ze gingen inlopen. We waren er niet erg van onder de indruk en ik zag hier en daar een glimlach op de gezichten van de groen-gelen. Waarbij Jeroen M. de opmerking tegen mij maakte, "zo.... en nu gaan wij ze op hun k... geven...."

De eerste set werd met Jeroen Drost, Frans en Sven op de bank gestart. De start van de groen-gelen was een beetje stroef. Het leek wel of iedereen nog een beetje wakker moest worden en dat het besef er nog niet was dat de set begonnen was. We stonden dan ook in no-time 1-5 achter! Ok iedereen WAKKER NU!!!!! Volleyballen mannen!!!! En dat deden we...... Onder leiding van een niet te stoppen Leroy op de buitenkant, die echt de meest moeilijke ballen er nog heerlijk insloeg, werd de achtervolging ingezet. Wat dan ook meteen resulteerde in een time-out van Forza op 8-7 (jaja, we stonden weer voor!) De voorsprong werd langzaam uitgebouwd tot 18-14. We haalden redelijk ons niveau en we konden Forza onder druk houden met onze service. Hierdoor kon de middenaanval van Forza niet goed bediend worden en kregen wij het makkelijker in de blokkering. Forza kon de blokkering van de mannen van Atalante maar niet uit elkaar spelen en Leroy bleef ze er maar inrammen. 25-18 was dan ook de eindstand van de eerste set.

In de 2e set werd weer met de winnende basis gestart. Deze keer waren het de mannen van A-side Atalante die een snelle 5-1 voorsprong pakten. Forza was kansloos tegen het goede spel, er werden niet al te veel fouten gemaakt en de aanvallers deden hun vernietigende werk, waardoor Forza een beetje murw gebeukt was. De 4 punten voorsprong werden niet meer uit handen gegeven tot 17-13. Toen kwamen we even in een dipje terecht en was Frans genoodzaakt om een time-out te nemen op 20-18. Er werden een beetje teveel fouten gemaakt in de pass en de aanvallers waren even niet scherp genoeg aan het net. Gelukkig werd de volgend pass netjes bij Jeroen M. gebracht waarna Robert hem er heerlijk inramde. Toen kwam Leroy aan het net en de angst sloeg meteen toe bij de mannen van Forza. Oh, nee niet hij weer! werd er bijna hardop gedacht door de Forza mannen. En die angst was meer dan gegrond. Leroy maakte geen fouten en sleepte ook deze set weer voor ons binnen. 25-21!

In de 3e set werd Sven er in gewisseld voor Iwan waarbij Sven op de positie van Erik kwam te spelen en Erik naar de buitenkant verhuisde. Tot 24-20 waren de groen-gelen geen moment in gevaar. Het blok functioneerde naar behoren, de pass was redelijk tot goed en de aanvallen werden er nog steeds door iedereen lekker ingebeukt. Tot op het moment dat Forza een bal onderhands over het net speelde! Met een grote boog leek deze bal over de achterlijn te verdwijnen, iedereen stond te schreeuwen dat hij UIT, UIT UIT!!!!!!!! was.

Iedereen.......................... behalve Bas.................. Die besloot deze wedstrijd nog wat te verlengen en in plaats van een makkelijke bal die uit ging, werd dit een moeilijke pass die niet gescoord werd en door de aanval van Forza werd afgemaakt. 24-21 Goed...... gewoon side-out en dan 25-21. De pass kwam goed. Jeroen speelde het blok weg dat bij Robert bleef hangen, en Erik ramde hem keihard in......... in het  blok dus, niet in het veld........ 24-22. De time-out van Frans was dan ook geen overbodige luxe. Even het ritme van Forza breken en deze set naar ons toetrekken...

Ondertussen waren de dames die op het veld naast ons trainden, komen kijken waar al die commotie om te doen was. Onder luide aanmoedigingen werden de ruggen gerecht en de pass werd weer goed gebracht. Deze keer was het Robert die de set mocht afmaken. Een mooie steek van Jeroen M. op het midden en Robert....... raakte de bal, maar niet vol. De verdediging van Forza raapte deze bal op en maakte hem meteen af!

Pffffff......... 24-23!!! Dit gingen we toch niet menen!!!! Weer een goede service van Forza, die deze keer niet goed werd verwerkt. 24-24!!!!! Jeroen keek Erik eens goed aan en knikte dat hij de bal ging krijgen. Ondertussen op de bank zaten we ons op te vreten van de spanning. Service.............. redelijke pass.............. aardige set-up naar buiten en Erik die weer het blok vond!!!! NEEEEEE!!!!!! 24-25!!!!!! Het gaat ons toch niet gebeuren dat we deze set gaan verliezen?!?!?! Frans gooide er nog maar eens een time-out tegen aan en moedigde iedereen nog maar eens even aan. KOM OP!!! AFMAKEN DIE HAP!!!!

Met toch wel enige angst in de benen werd er weer opgesteld. De pass kwam goed van Sven, Jeroen M. was nog steeds ervan overtuigd dat zijn beste man op het buiten stond en bracht de bal richting Erik. Die de bal keihard erin ramde........ IN HET VELD!!!!! Yesssss, 25-25!!!!! Daarna maakten we geen fouten meer. Een goed verdedigde bal van Sven werd vakkundig door Robert afgemaakt op de goede set-up van Jeroen M. 26-25. Service, pass van Forza werd niet goed verwerkt waardoor er een redelijk makkelijke aanval over het net kwam. De pass kwam aan, de set-up ging op Erik, die hem kei en keihard............................................................................. AFMAAKTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! YES YES YES 27-25!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Toppie!!!!!!

Dames bedankt voor het juichen in de zaal en de mensen op de tribune idem dito. Ik hoop dat jullie genoten hebben. Ik in ieder geval wel. :-)

Groetjes, fijne feestdagen en hopelijk allemaal tot volgend jaar!!!!!

Ps. Bas............ Uit is uit, als 8 man dat roept. ;-)

Bron: Iwan!