D2 steeds dichter bij kampioenschap!
24 februari 2013

Aan het begin van de wedstrijd werd het nog eens gepeild. Nog maar 6 wedstrijden te gaan en al weken staan de dames strak op kop. In de Amersfoortse regio zijn zeker erg talentvolle mooie jonge teams te zien, maar de meesten verkijken zich op de ons ontbrekende lange kniekousen, hoge paardenstaarten en coach. De jarenlange routine van de toppers van Haaxman D2 doet het 'm.. al dan niet met griep in de kop, waterige ogen, sluimerende blessures en rondvliegende snotterbellen. Jaaa we zijn ons er 1-tje.. ;-)

De return was deze avond tegen Oberon D2, nummer 8. De uitwedstrijd in Weesp werd toen weliswaar met 0-4 gewonnen maar vooral de eerste twee sets liet de Vinkeveense ploeg wel ietwat met zich dollen (2x 21-25 winst).

Voor het eerst eigenlijk wisten de Haaxman dames van meet af aan goed afstand te houden. Zo voelde het niet, het was niet het allermooiste spel maar de punten kwamen er wel door strakke service reeksen van met name Debbbie en Inge. De Vinkeveense dames hadden soms moeite om direct en hard te scoren, de Weesper verdediging wist vaak een arm hier of daar tussen te zetten. Er waren niet heel veel mooie lange rally's. En meer dan eens bleek dat het thuisteam zich de foutjes aan eigen kant kon veroorloven, dat zal een volgend seizoen wellicht anders worden..

Met 25-14, 25-16, 25-14 en 25-9 werden de 4 sets gewonnen en volle 5 punten gepakt. Doordat runner-up Prima Donna 4 kaaspuntjes heeft laten liggen zijn de Vinkeveense dames nog slechts 7 punten verwijderd van het kampioenschap. Moet lukken met nog 5 wedstrijden te gaan!!
De volgende wedstrijd is op de verjaardag van Joke op 28 februari in Naarden.

Bron: mi