Atalante H1 - VCH H2
24 maart 2013

Op 20 Maart om 20:45 uur mocht Atalante aantreden tegen VCH H2 in de FBK-hal in Hoofddorp. Tegelijkertijd mochten de mannen van VCH H1 aantreden tegen het altijd lastige Gemini. Deze wedstrijd was voor Atalante minstens net zo interresant als onze eigen wedstrijd. Want als VCH H1 1 of 2 puntjes zou laten liggen, dan bood dat weer kansen voor Atalante! Maar eerst moest er gewonnen worden tegen VCH H2 en dan maar afwachten wat VCH H1 zou doen. In onze thuiswedstrijd hadden de groen-gelen een puntje laten liggen. Met die gedachte werd er dan ook in het veld gegaan. Als we nog enige kans op het kampioensschap wilde maken, dan mochten we niet weer een puntje laten liggen tegen VCH H2. Met Leroy in de lappenmand (Echt Leroy, voetbal is niks voor jou hoor!!!) werd er gestart met Jeroen Moolenaar en Iwan op de bank. De rest mocht het laten zien in het veld. Wat dan ook gedaan werd. Niet door echt heel mooi spel, maar door hard te werken. Dit is de laatste paar wedstrijden bij Atalante nogal eens het geval. Niet mooi maar wel effectief. De punten worden gehaald, maar Atalante loopt niet echt met een lekker gevoel het veld uit.

Maar nu terug naar de wedstrijd.

De hele eerste helft van de set liep het aardig gelijk op tot 12-14. Toen besloot Atalante een tandje bij te schakelen. Met vooral veel servicedruk en een goed blok werd deze set dan ook redelijk makkelijk gewonnen met 14-25.

De 2e set werd dan ook met dezelfde opstelling begonnen als in de eerste set. Zoals er wel gezegt word: Never change a winning team! De 2e set konden de Hoofddorpers niet op tegen het aanvals en servicegeweld van Atalante. En liepen de Vinkenveeners al snel uit naar een 3-8 voorsprong. Deze marge van 5 punten bleef tot de 14-19 bestaan en werd zelfs nog groter voor de groen-gelen. De eindstand werd dan ook met de mooie cijfers 16-25 afgesloten.

De derde set kwam Iwan er in voor Jeroen Drost op de buitenaanval. En wat had ik ook alweer gezegt over "never change a winning team"? Juist! Dat moet je eigenlijk ook niet doen. Met een aantal aanvals en verdedigingfouten van Atalante, stond VCH ineens met 4-0 voor. Atalante moest dan ook even aan de bak om deze achterstand weer goed te maken. Atalante was even in slaap gesukkeld en moest nu weer zo snel mogelijk wakker worden. Maar het ging taai. VCH bleef dan ook goed overeind tegen Atalante. Na een goede peptalk van onze coach werd er weer wat agressiever geblokkeerd en verdedigd. Dit resulteerde dan ook meteen in punten voor Atalante. Vooral het blok deed goed werk met een hele serie rechtstreekse punten. Maar deze set ging zeker niet makkelijk. Atalante won de set uiteindelijk met de stand 19-25.

De 4e en laatste set verliep eveneens een beetje stroef. Met als enige verschil dat VCH nu niet op voorsprong kon komen, maar toch knap dichtbij bleef. Het verschil was dan ook maar 5 punten aan het einde van de 4e set. Waarbij Atalante no op 20-22 een time-out moest nemen, omdat VCH aan een goede reeks bezig was. Die werd gelukkig in de kiem gesmoord door een harde aanval van Sven op de buitenkant die mooi via het blok scoorde. Daarna was de ban gebroken en werd er geen punt meer weggeven door de A-Side mannen. 20-25 was dan ook de eindstand.

Na 1 uur en 23 minuten was de wedstrijd beslecht. Maar tot onze verbazing en vreugde was Gemini op het andere veld bezig om van VCH H1 een setje af te snoepen. Dus Atalante heeft toen Gemini nog luidkeels staan aanmoedigen! En niet zonder resultaat!!!! VCH heeft een setje en daarmee een punt verloren, wat de achterstand nu nog maar 4 punten maakt. Met nog 3 wedstrijden te gaan is dus nog van alles mogenlijk! Al was het maar om VCH H1 nog een beetje te laten zweten de laatste paar wedstrijden!!!

Onze volgende wedstrijd is de halve bekerfinale tegen Taurus H5 in Houten op 27 maart om 21:30 uur. Misschien tot dan!!!

Bron: Iwan