Vier punten en chapeaucup voor dames 2
12 januari 2014

Ook voor de dames van twee (8e) weer aan de bak voor de tweede helft van de competitie. Hekkensluiter Iii-reeee-ne D3 uit Bilthoven stond vrijdag 10 januari op het programma.

Na de weken met kerstbollen en olieflappen was flink getraind op de service pass, en de week tevoren lekker gespard in een ingelaste oefenwedstrijd tegen vlaggenschip dames 1. De pass uit de service liep heel veel beter dan voorheen, echter in de rally moest de thuisploeg veel te vaak de slimme plaatsballen incasseren van de ploeg uit Bilthoven. Aan Atalante zijde werden de gaten nog niet gevonden en eindigde menig aanval in blok of op de armen van de Irenes, maar de Vinkeveense ploeg wist vóór te blijven door fanatieke inzet: 25-20.

In set twee werd Atalante nog meer bestookt met plaatsballen en bleek maar moeilijk de vloer balvrij te kunnen houden. Ondanks mooie service punten en 3m aanvallen gingen de koppen een beetje hangen. Reden om de 3 bankspelers in te zetten. Helaas was de achterstand al te ver opgelopen: 15-25 verlies.

In set 3 werd de rally opstelling rigoureus aangepakt. Geconcentreerd en verbeten werd verder gebald en hoewel op sommige posities nog niet optimaal, het centrum was in ieder geval goed afgedekt. Geconcentreerd en verbeten speelden de dames verder en kregen flink vat op de partij. Ook sterke service beurten draaiden de borden om zonder dat er ook maar een rally aan te pas kwam. 25-15 winst.

De gastploeg was gezien en kwam niet meer aan zet. Met een setwinst van 25-13 in het laatste bedrijf kan het team weer 4 punten bijschrijven. Aansluitend werd de halfjaarlijkse Chapeaucup in ontvangst genomen voor de meest gescoorde winstpunten boven de 25. Vrijdag 17 januari speelt het team weer in De Boei en dan tegen VCV D2 de nummer twee uit Veenendaal.

Bron: Mi