Atalante H1 pakt 5 punten in Uithoorn
19 januari 2014

Op 16-01-2014 mochten de groen-gelen richting Uithoorn vertrekken om uit te komen tegen SAS70 H1. Op papier een makkelijke wedstrijd, maar aangezien er 2 oud SAS spelers inmiddels bij Atalante spelen zouden de mannen van SAS70 tot het uiterste gaan om een puntje te pakken. Om 21:10 werd de wedstrijd begonnen met Jeroen op de bank, Frans op de spelverdelers positie, Erik op de diagonaal, Bas en Leroy (aangezien Yorick nog steeds last van zijn rug had) op het midden en Brent en Iwan op de buitenkant.

Het was meteen van het begin af aan een moeilijke wedstrijd voor A-Side Atalante H1. Niet omdat SAS het ze zo moeilijk maakte, maar om de concentratie goed vast te houden. Atalante kon maar niet echt het eigen spelletje spelen en maakte veel eigen fouten. Pas tegen het einde van de set werd er weer een beetje op niveau gespeeld en werd er dan ook meteen het verschil gemaakt. 16-25 was dan ook de uitslag van de eerste set die maar moeizaam verliep bij de groen-gelen van A-Side.

De 2e set had ongeveer hetzelfde verloop als de eerste set. Atalante kon maar niet de motivatie en concentratie vinden om er een mooi spelletje van te maken. De 2e set verliep dan ook zeer moeizaam. Er werden veel servicefouten gemaakt aan beide kanten, waardoor het spel een beetje doodbloedde. Tot 10-11 bleef hekkensluiter SAS70  dichtbij maar na een goede serviceserie van Bas en Iwan werd het verschil al snel weer gemaakt en was SAS70 gedwongen om een timeout te nemen op 14-21. Maar dat kon het tij niet keren en Atalante stoomde vrij makkelijk op de winst in de 2e set af. 16-25 was dan ook wederom de stand.

Ik weet het, het begint een beetje saai te worden. Maar het enig wat ik kan zeggen is lees de vorige 2 sets en je hebt set 3. Met een paar kleine verschilletjes. Brent begon op de bank, Jeroen op de spelverdelerspositie en Frans op de buitenkant. En het feit dat we deze set met een veeeeeeelllllll groter verschil wonnen: 15-25 ;-)

De 4e en laatste set was Atalante beter gemotiveerd om er nog wat moois van te maken. De concentratie was weer een beetje terug en er werd een stuk attenter gespeeld. SAS was dan ook helemaal murw geslagen en geprikt. Er werden door Atalante nog een aantal mooie staffels gespeeld en Leroy liet nog een aantal keer zien dat hij zich op het midden net zo thuis voelde als op de buitenkant. Iwan maakte aan het einde nog een mooie serie met een zestal kort geserveerde ballen waarvan er zeker 3 via het net er langzaam over heen rolden. SAS was over en uit, ze konden niets inbrengen tegen het geweld wat A-Side Atalante H1 heette. 11-25 en 0-4 was dan ook de eindstand voor de groen-gelen tegen SAS70 H1.

Hiermee is weer een stap gemaakt richting het kampioenschap. De nummer 2 en 3 in de competitie Oberon en US hebben weer een puntje gemorst, waardoor Atalante nu op een comfortabele 59 punten uit 13 wedstrijden staat. Oberon en US staan op respectievelijk 44 en 43 punten uit 13 wedstrijden.

We gaan ervoor!!! :)

Brent bedankt voor je inzet en het meedoen met ons. Publiek bedankt en tot de volgende wedstrijd op vrijdag 24-01-2014 om 21:15 uur in de Boei te Vinkeveen.

Met sportieve groet,
Iwan.