Spannend slot in set 4, nét geen 5-setter voor D1
19 januari 2014

Vrijdag 17 januari ontvingen de dames van Atalante Dames 1 de jongedames van SVU D3. De Amsterdamse dames kwamen zeer strijdbaar over en omdat zij in de competitie met 1 positie onder de Vinkeveense dames staan beloofde het een spannende wedstrijd te worden. Met de fijn gespeelde en gewonnen wedstrijd van vorige week in het achterhoofd gingen de dames positief en gedreven de wedstrijd in.
Deze week met twee speciale gasten op de bank. De twee mini's van de week (Daan Bouterse en Iris van Dijk) liepen mee warm, telden de scores en hebben het team voorzien van fruit of snoep waar nodig. Iedereen was klaar voor een mooie partij!

De eerste set werd 'afgetrapt' door een mooie soepele servicebeurt van mini Daan waarna een succesvolle set van start ging. De dames van SVU bleken ondanks een mooie slag wel te dollen.
Carin van Kouwen wist een hele harde smash succesvol te redden. Tineke Vellekoop serveerde mooie ballen en met mooie set-ups van Wilma van der Schaft wonnen de Dames uit Vinkeveen de set overtuigend met 25-19.

De tweede set mocht mini Iris de eerste service verzorgen. Dit deed ze super! Helaas verliep de tweede set wat moeizaam. De ballen werden  hard gesmashed door de Vinkeveense dames maar kwamen uit het blok weer terug wat het lastig maakte voor de verdediging.
 Ondanks een wissel op het midden door Coach Erik Raket werd deze set verloren met 18-25.

In de derde set liepen de scores tussen beide teams niet ver uit elkaar. Annike van Kouwen stal de show door de door SVU over het net gespeelde ballen direct in hun 3 meter terug te slaan en mooie blokballen te verzorgen.
 Helaas lag de pass wat te scherp op het net waardoor de aanval er niet altijd even mooi uit kwam. De set is verloren met 22-25.

Na een achterstand van 2-1 in sets waren de Vinkeveense dames er extra op gebrand de vierde set te pakken zodat er nog met 3-2 gewonnen kon worden. Ook deze set lagen de scores van de Vinkeveense en de Amsterdamse dames erg dicht bij elkaar. Het dipje wat in set drie roet in het eten gooide was duidelijk voorbij en met veel strijdlust vochten de Vinkeveense dames voor de punten. Mirjam van der Strate vervulde de set-up positie goed en zowel Jana Chatrnuchova en Natalie van Scheppingen sloegen mooie ballen. Het einde van de set bleven beide teams aan elkaar gewaagd en na een zeer spannend slotstuk trokken de dames van Atalante uiteindelijk aan het kortste eind met een eindstand van 26-28.

Het team, gesponsord door Krijn Verbruggen en Haaxman Lichtreclame, mag vrijdag 31 januari om 19.30 uur aantreden tegen Prima Donna Kaas Huizen D3.

Bron: Marjan