Atalante D2 neemt alle punten mee uit Almere
26 januari 2014

Vrijdag 24 februari was het een ongewoon 'vroegertje' -om half 8 al- voor het tweede damesteam van Atalante. In Almere speelden de dames tegen het tweede team van VC Allvo, 10e op de ranglijst, 2 plaatsten onder de groengele ploeg. Maar zeker niet te onderschatten, de tegenstander was in de thuiswedstrijd taai geweest: na 2-0 voor gestaan te hebben had Atalante een 5e set nodig om toch nog de winst binnen te halen..

En er moesten ook weer wat punten gescoord worden om de positie in de middenmoot veilig te stellen, wetend dat de komende drie tegenstanders uit de top 4 komen. Annemarie Bakker was vanwege een bedrijfsevent afwezig en Jet Feddema nam deze wedstrijd alleen de spelverdeling op zich. De Vinkeveense ploeg nam de taak om punten te pakken serieus en begon zeer voortvarend. Er werd alert gereageerd en ondersteund door een paar sterke service series was het duidelijk dat Atalante het beste spel liet zien. Met nog een paar mooie smashes van Danielle van der Horst werd het een overtuigende winst: 14-25.

De tweede set leek eerst een eender verloop te krijgen. Maar na een sterke wissel aan Almeerse zijde leek de concentratie bij de Vinkeveners wat weggezakt. Er werden slordige fouten gemaakt en de groen-gelen zochten te krampachtig weer naar het ritme. Annemarieke Wijnands werd voor meer aanvalskracht in het veld gebracht. Het werd een hele spannende eindstrijd, waarbij Atalante nipt met 24-26 aan het langste eind trok.

In de 3e set herpakten de dames zich. Er werd vrij uit gespeeld. De pass kwam beter aan bij set-upper Jet die de diverse aanvallers goed kon bedienen. Vooral Saskia Sligtenhorst zat helemaal in de flow en scoorde menig punt op de buitenpositie. Het werd een overtuigende winst: 25-15.

In het laatste bedrijf bleef Atalante steeds een paar punten voor op Allvo. Tegen het einde van de set leek het wat spannend te worden. Daarom voor de zekerheid Saskia weer terug in het veld en dit had het beoogde effect, de set werd met 25-21 gewonnen. Atalante kan vijf punten toevoegen aan het puntensaldo waarmee ze hun positie (8) op de ranglijst versterken. Ze slaan een gat slaan van bijna 10 punten met de nr 9 op de ranglijst en staan dicht op de posities 5, 6 en 7. Maar wel met een pittig programma voor de boeg te beginnen aanstaande vrijdag in De Boei om 21:15 tegen koploper PDK Huizen D4. In het voorprogramma speelt om 19:30 D1 tegen PDK Huizen D3.

Bron: Inge

Volg Atalante Vinkeveen