Scholentoernooi 2014

Weer tegenslag voor Atalante D2
27 maart 2014

Op dinsdag 25 maart speelde Atalante D2 (7e) uit in de Verheyhal in Amsterdam tegen De Spuyt D1, de nummer 5. Na het uitvallen van Inge Bakker een paar weken eerder (oude knie blessure), en Jet Feddema die afgelopen 3 wedstrijden niet heeft kunnen verdelen ivm een hardnekkige vinger-blessure, zijn daar Danielle van der Horst en Loeps Kuijper (enkel) aan de zielige lijst toegevoegd. Astrid van de Water was na een aantal trainingen onlangs aan de speellijst toegevoegd en speelde de vorige wedstrijd een zeer puike première partij, schouder en kuiten hielden het toen goed.. Dat was sowieso weer eens een lekkere fijne fanatieke pot: na 0-2 achter met 3-2 taai ingegrepen en gewonnen van de nummer 6..

Afijn met 7 speelsters en een manke coach werd de strijd gestart. Op midden Joke R en Astrid, op de buitenkant Annemarieke Wijnands en Saskia Smaling, in de verdeling Annemarie Bakker en diagonaal Jessica Schuurmans. De eerste set startte aardig met een voorsprong van een goede service reeks, maar snel werd dat gelijk getrokken door bekeken serveerwerk van de tegenstander. Verder was de rally pass nog wat rommelig en reactie niet heel netjes op alle fronten, soms wat onwennigheden en misverstanden. Tot de 20 ging het gelijk op en verbeten trok de Vinkeveense ploeg aan het langste eind met 22-25 winst. Dan verder in de tweede set met de zelfde formatie, de tegenstander was zeker te pakken met goede moed en hard werken. Totdat vrij snel Astrid uitviel, de 2-4 was juist gemaakt en ze draaide na de actie om en pang daar was de bijna-zweepslagblessure weer net zo terug als 2-3 weken eerder. Ons Jet werd haar vervanger op de midden. Het verdere verloop was rommelig. Constant bezien wie naar welke positie kon switchen, verdedigend werden ballen impulsief overgenomen of vielen juist tussen 2 verdedigers in.. Andere initiatieven en spelreacties, een aardige exotische opgave an sich. Met 25-19 droop Atalante af.

In set 3 kwam Annemarieke op de midden en Jet ging als buitenaanvaller verder. Dat gaf wat meer rust. Aanvalskracht was echter minder met de langste aanvallers buiten de lijnen en ook menig tegenaanval was door onwennig en gewoon klein blokkeren buiten bereik van de achterhoede. Het was flink achter de feiten aanlopen.. alles niet in de mooiste vorm maar de Vinkeveense equipe bleef lustig doorgaan, er werd hard gewerkt. Saskia scoorde lekkere punten op de buitenaanval en daar moesten we het vooral van hebben en ook van het goede eigen serveerwerk. Toch nog 25-20.

Voor wat steviger offensief werd Jessica in het 4e bedrijf op de buitenpositie ingezet, en Jet werd diagonaal. Verder Saskia naar het midden en Annemarieke weer terug op buiten. Weer spelers op andere plekken maar dit begon aardig te lopen. Zowel Annemarieke als Jessica jetsten op de hoofd aanvalspositie aardig wat ballen in het tegenvak en Joke had de slimme tikballetjes op het midden ook gevonden. Verdedigend liep het prettiger en duidelijker en tot voorbij de 20 stonden we op voorsprong, maar toen helaas wat eigen foutjes en daar ging ook de laatste set met 25-22 verloren. Met een voltallige equipe hadden we het vast en zeker gered, nu met wel een hele vette kater afgedropen, en ook nog eens een onsympathieke parkeerbon in de pocket op een onduidelijk aangeven net nieuw geplaveide straat.
Volgende week opnieuw op dinsdag om 21:00u in De Boei aan de bak voor een inhaalwedstrijd tegen de nummer 9.

Bron: mi