Vinkeveense plassen 2

Atalante dames 1 verliest ook tweede wedstrijd
05 oktober 2014

Op vrijdag 3 oktober speelde ons nieuwe Atalante Verbruggen-Haaxman dames 1 een erg spannende tweede wedstrijd tegen Spaarnestad dames 4. Dit keer hoefden we geen enorme reis te maken, we speelden gezellig thuis in de Boei. Iedereen was aanwezig deze wedstrijd, we stonden dus met 9 man sterk!

In de eerste set begonnen Wilma, Jana en Ingeborg aan de kant. We begonnen vrij sterk en de dames aan de overkant stonden enorm hard te werken om ons bij te houden. De stand ging de hele set lang gelijk op. Beide teams stonden erg goed te spelen, maar we waren vastberaden om die eerste set binnen te slepen. Vooral met onze moeilijke services scoorden we veel punten, daar had de tegenpartij erg veel moeite mee. Toch bleef het allemaal gelijk op gaan, maar aan toen het 23-21 stond ging er een knop om bij ons team. We wonnen uiteindelijk met een score van 25-22, op naar de volgende set!

De tweede set begon erg matig, de tegenstander scoorde punt na punt en we stonden opeens met 2-7 achter. Maar we gaven niet op, en haalden door keihard te werken die punten gewoon weer terug. Vanaf dat moment ging het, net als in de eerste set, weer gelijk op. Er werd goed gewerkt aan onze kant, we scoorden nog steeds erg veel met onze services en we hadden goed door waar de gaten zaten aan de overkant. Brenda wisselde vlak voor het einde even met Martine, zodat er nog wat extra slagkracht bij kwam. Het was het onwijs spannend, we bleven gelijk op gaan en het stond ineens 25-25. Maar de tegenstander was vastberaden om deze set te pakken, en dat lukte helaas ook. We verloren deze set met 25-27.

In de derde set begonnen Brenda, Jet en Jessica aan de kant. In deze set ging het niet zo goed met de punten. De tegenstander zat onwijs goed in het spel en bij ons liep het juist allemaal niet zo op rolletjes. Punt na punt werd er gescoord, en onze dames konden het even niet zo goed bijbenen. Op een gegeven moment stond het 7-18, we moesten nu echt punten gaan scoren. Jessica werd gewisseld voor Martine in de pass, om het spel van de tegenstander even te breken. Dat lukte wel aardig, maar het was helaas niet genoeg. Het lukte ons niet om de achterstand in te halen en we verloren met 25-10.

Toen begon de vierde set, dit was onze laatste kans om te winnen. We waren vastberaden om nog een puntje binnen te halen, zodat we nog een vijfde set mochten spelen. Annike, Martine en Jet begonnen aan de kant dit keer. De dames waren goed bezig, we gingen wederom gelijk op met de tegenstander. Door de services van Annemarieke en het killer-block van Brenda konden we het tempo goed bijhouden. Het was ontzettend spannend en we hadden zelfs een voorsprong van 22-19 op het eind! Toen ging er een knop om bij de tegenstander, er werden vaak time-outs aangevraagd aan de overkant en er werd enorm vaak gewisseld. Daardoor braken ze ons spel en ze begonnen ons weer in te halen. Het stond ineens weer gelijk, de stand was 23-23, we moesten nu echt ons best gaan doen.. De tegenstander dacht hier echter hetzelfde over en de middenspeelster en buitenspeelster van Spaarnestad waren getransformeerd in beesten. Zij sloegen de ballen keihard op de plekken waar wij niet stonden. Het stond 24-25 en we moesten die laatste punten gewoon scoren, het was onze laatste kans op de overwinning. Helaas lukte dit niet.. We verloren de laatste set met 24-26.

Toch hebben we goed ons best gedaan, we konden de tegenstander voornamelijk goed bijbenen. Onze volgende wedstrijd is aanstaande vrijdag tegen VHZ Dames1, die gaan we gewoon even pakken!