Vinkeveense plassen 2

D1 neemt weer 5 punten mee naar huis
12 maart 2007

Met een ruime voorsprong van 17 punten op de nummer 2 gingen de dames gesponsord door Haaxman Lichtreclame en Krijn Verbruggen, afgelopen zaterdag op stap naar de een na onderste.

Het kampioenschap is een feit binnen drie wedstrijden als de meiden met  4-0 blijven winnen. Daarom waren de meiden erop gebrand om de vijf punten in zijn geheel mee naar Vinkeveen te nemen.

Een groot nadeel met zo’n kleine selectie is, dat als je ziek bent toch moet spelen. Zo ging het Vinkeveense team ook niet topfit op Amersfoort aan. Carin van Tellingen en Mirjam van der Strate waren afgelopen week getroffen door ziekte. Maar ondanks alles stonden de meiden er beiden.

Helaas had Irma Schouten, aanvoerdster in het veld, de toss verloren en mocht Keistad 2 beginnen met serveren. Al gauw kwam Atalante met een aantal punten achter te staan. De pass lag rommelig en aan het net werd er niet goed afgemaakt. Toch herpakte Atalante zich weer door goede aanmoediging van Laura Kuyl (dames 3) vanaf de kant. Marleen Sondemeyer kwam op dreef en sloeg de ballen direct op de grond. De tegenstanders konden er alleen maar naar kijken. De eerste set was winst voor Atalante met 16-25.

De tweede set begon ietswat te snel voor Keistad, de dames van atalante liepen uit met 10 punten door een goede spelverdeling van Nancy Schockman. Atalante werd ietwat te overmoedig, waardoor er onrust in het team ontstond. Invalcoach Bas van der Lubbe werd genoodzaakt om in te grijpen en een hartig woordje te spreken met het team. Het werkte, Atalante  ging geconcentreerder spelen. Het bleek dat vooral met een goede servicedruk punten binnen kwamen. Keistad had veel  moeite met de harde servicereeksen van Atalante, de pass werd niet meer gebracht en de aanvallers van Keistad konden niet meer op maat worden aangespeeld. De tweede set was een feit 18-25

In de derde set werd wel weer duidelijk dat Keistad een thuisfluiter had gekregen. Ballen die in waren werden uit gegeven en ballen die uit waren die werden ingegeven en allemaal in het voordeel van Keistad. Zelfs de coach van Keistad deed hier een schepje bovenop, hij deed een vreugdedans om foute beslissingen van de scheids. De reactie van Atalantie hierop was om nog feller en harder te gaan spelen. Uiteindelijk was het Atalante die de punten bleef pakken.15-25.

In de vierde set werd het in het veld van Atalante erg onrustig, mede door de partijdige fluitacties van de scheids, maar ook de nodige niet aardige woorden van het publiek en coach. Door goed ingrijpen van Bas konden de dames er weer tegenaan. De ballen van Marlieke Moen kwamen goed aan bij Nancy waardoor Inge Versteeg de ballen neer kon leggen op de grond. Keistad gaf het op toen Irma Schouten een drie meter aanval kilde. Met een 19-25 gingen de dames wederom met 5 punten richting Vinkeveen.

Vrijdag 16 maart om 21.00 uur mogen de dames weer een thuiswedstrijd spelen. Ze moeten tegen Vicksburg Amsterdam. Dit team staat op de vierde plaats het is altijd weer een lastige tegenstander voor Atalante.

Bron: Mirjam