Scholentoernooi 2014

D3: niet schoon toch fris
11 december 2014

Afgelopen maandag speelde het derde damesteam van V.V. Atalante profiel fotohaar laatste competitiewedstrijd van 2014. Het door GT.Bunck gesponsorde team vertrok zonder de zwangere Agnetha Janssen naar Haarlem om daar tegen rode lantaarndrager Spaarnestad D9 te spelen. In een draak van een wedstrijd behaalde Atalante hoge pieken, maar ook diepe dalen. Gelukkig stond er na zo’n anderhalf uur spelen toch een 0-4 overwinning op het scorebord.

De eerste set koos coach Hettie Schockman voor Sandra de Boer op spelverdeling, Fenny Bijlsma op diagonaal, Mirjam van der Strate en Denise van der Laan op buiten en tot slot Daniëlle van der Horst en Agnes Nelis op midden.
Deze set werd er zeer sterk gevolleybald; er moest duidelijk een nederlaag worden weggepoetst. Atalante was gretig en maakte weinig fouten. Op 5-15 scoorde Sandra met een prachtige tweede bal het zestiende punt, gevolgd door een killblock van Agnes. Met veel servicegeweld dreunde Atalante door en met maar liefst 9-25 ging de eerste set naar het ontketende Atalante.

Hoe anders verliep de tweede set! Nancy kwam binnen de lijnen voor Mirjam en Judith voor Agnes. Spaarnestad wist met een onderhands geplaatste service de pass van Atalante onder druk te zetten. Er werd tegen een lichte achterstand aangekeken, maar dat leidde niet tot paniek. Wel kwam er onrust binnen de lijnen. Er werd niet meer gescoord en Atalante had moeite de ballen, die in één of twee keer, die over het net kwamen te verwerken. Het spel werd slordiger en coach Hettie moest alle zeilen bij zetten om het team weer op scherp te krijgen. Gelukkig herpakte Atalante zich aan het einde van de set en won met 21-25.

De derde set verving Agnes Daniëlle en Mirjam Fenny. Atalante had duidelijk geleerd van de derde set en besloot de passopstelling iets aan te passen om meer grip op de service van Spaarnestad te krijgen. Dit werkte prima, waardoor de pass weer goed bij de spelverdeelster kwam. Aan het net werd weer gescoord en Judith pakte veel punten met haar blokkering. Op de service van Nancy, die afwisselend kort en lang serveerde, werd een grote voorsprong opgebouwd. Atalante kwam deze set geen moment in de problemen en pakte de set met 15-25.

De vierde set nam Mirjam de spelverdeling voor haar rekening, speelde Daniëlle op buiten en Fenny op diagonaal. Deze vele wisselingen zorgden niet voor onrust, sterker nog Atalante deed er nog een schepje boven op. Mirjam speelde het blok met enige regelmaat compleet weg en met name Fenny profiteerde hier gretig van met mooi geslagen ballen. Daniëlle deed een poging gaten in de vloer te slaan; dit lukte niet, maar het leverde wel heel veel punten op. Voor de laatste punten van de set werd Denise nog binnen de lijnen gebracht voor Nancy, die licht geblesseerd raakte. Denise deed wat ze moest doen en besliste met haar service het lot van Spaarnestad. Ook de laatste set ging met 15-25 naar Atalante.

Het jaar 2014 werd voor dit nieuwe team perfect afgesloten. Van de laatste zes wedstrijden werden er maar liefst vijf met 4-0 gewonnen. Het team staat vast op de vijfde plaats en houdt het vizier gericht naar boven. Voor nu echter zal er genoten worden van de feestdagen.

GT. Bunck/Atalante dames 3 maakt graag van de gelegenheid gebruik om iedereen via deze weg heel gezellige feestdagen en een fantastisch, liefdevol, maar bovenal gezond 2015 toe te wensen!

Bron: Nens