Scholentoernooi 2014

2015 begint goed voor Dames 1
11 januari 2015

Na alle oliebollen en appelflappen is het weer tijd om te gaan sporten. Voor dames 1 begon de eerste wedstrijd op vrijdag 9 januari, tegen VCH dames 2. Dit team stond op de 8e plaats, we moesten dus keihard knallen deze wedstrijd. En dat deden we!

De eerste set begon heel goed. Er werd erg goed gepasst en aangevallen, en de dames van VCH hadden wat moeite om ons bij te houden. We waren goed op elkaar ingespeeld en er waren dit keer weinig onduidelijkheden. Het stond 18-11, en na een prachtige service van Martine vond VCH het tijd voor een time-out. De time-out hielp echter weinig, en we speelden rustig verder. Toen begon VCH toch iets te veel punten te scoren, op 22-16 vroeg coach Annike een time-out aan. Na de time-out nog een geweldige service serie van Daan, en de buit was binnen! We wonnen met 25-18.

De tweede set ging eigenlijk net zo goed. We hielden dezelfde opstelling, en alles verliep nog steeds erg soepel. Er werden wel heel veel service fouten gemaakt, maar dat werd weer vergeten door een paar prachtige smashes. Het stond 7-8, en toen Ingeborg een mooie 3 meter aanval maakte, was het voor VHC tijd voor een time-out. Na de time-out ging het zeker niet slechter. De punten gingen steeds gelijk op, het stond 21-21 en de tegenstander vroeg weer een time-out aan. Nu ging het erom spannen! Daan scoorde een prachtige ACE, en de tegenstander begon steeds meer foutjes te maken. We wonnen deze set met 25-21.

De derde set, dit was onze kans om te winnen! We begonnen weer met dezelfde opstelling. In deze zet ging het even wat minder. Het liep de hele tijd gelijk op, we hielden het allemaal nog prima bij. Toen kakten we wat in, en werden er wat onnodige fouten gemaakt. Toen de stand 12-11 was werd Martine werd eruit gehaald voor Astrid. We gingen weer verder en scoorden veel met onze aanval en prikballetjes. Wilma werd gewisseld voor Jet, en het ging nu echt om de laatste puntjes. Helaas verloren we deze set met 18-25

In de vierde set even een andere opstelling. Jessica en Wilma begonnen aan de kant. We begonnen al wat uit te lopen. Helaas niet voor lang, VCH had de schade al snel weer ingehaald. Het stond 6-6 en coach Annike vond het tijd voor een time-out. De pass wilde maar niet goed komen, de ballen kwamen erg slordig. Toch waren er een aantal mooie aanvallen van onder andere Annemarieke en Daan. Het stond 14-22 en Martine werd gewisseld voor Jessica. Nu moesten we echt gaan werken, dit was onze kans! Helaas verloren we met 16-25.

De vijfde set was enorm spannend! We liepen erg uit vanaf het begin. Het stond 5-2 en VCH vroeg een time-out aan. Na de time-out bleven we heerlijk door spelen, iedereen ging voor de bal. Na twee aces van Jessica, werd er weer een time-out aangevraagd. Wij wilden winnen, en dat was ook te zien aan het spel. 14-6 stond het, na een prachtige aanval van Daan. De tegenstander passte de bal verkeerd, en de overwinning was voor ons!

Bron: Jessica